Tudi golf bo vendarle (spet) električen

Magazin 05. Dec 202210:15
VW e-Golf
VW

Kot vse kaže, so pri Volkswagnu spoznali vrednost kultnega imena. Golf bi tako lahko zaživel v deveti generaciji kot električno gnani model.

Potem ko dolgo ni bilo jasno, kaj se bo zgodilo z nekoč najbolje prodajanim avtomobilom v Evropi, je zdaj vse bolj jasno, da bo legendarni golf Volkswagnu spet pomagal iz zadrege. Potem ko je namreč Volkswagen oznanil popoln prehod na elektrifikacijo v Evropi do leta 2030, je bila naenkrat usoda golfa, ki se že nekaj časa bori s padajočimi številkami, postala vprašljiva. ID.3 je namreč prevzel njegovo ”mesto” v novi električni hierarhiji in glede na padajoče povpraševanje je bilo mogoče, da bi ga celo ukinili.

VW e-Golf
VW

Golf torej ostaja, oznaka GTI ravno tako

Toda pri Volkswagnu je zdaj novi šef Thomas Schaeffer le pomiril številne ljubitelje kultnega imena, ko je dejal, da si znamka pravzaprav ne more privoščiti, da bi ukinila tako globalno prepoznavno ime, kot je golf, pa tudi oznaka GTI ne. Hkrati s tem je za britanski Autocar dejal, da si lahko mirno predstavlja, da bi golf in ID.3 kot trenutno najmanjši petvratni električno gnani model sobivala.

Prvi iz družine ID namreč nikoli ni bil zamišljen kot klasična zamenjava za kompaktnega petvratnega golfa, temveč kot nekakšen malce prostornejši, električno gnani golf plus. In ID.3 je tudi zares precej višji od golfa in z bolj prostorsko zasnovo celo bolj ustreza temu modelu, ki je predstavljal nekakšno velikoprostorsko verzijo golfa.

Kako posodobiti paleto brez novega modela?

Pri VW jih je k spremembi prisilila tudi zamuda pri projektu Trinity (nova generacija električnih vozil na platformi SSP dolgega dosega in nova tovarna), ki se bo zamaknila do konca desetletja. Tako bi lahko novi golf (verjetno kar ID. Golf) uporabil preverjeno in že posodobljeno platformo MEB in prišel na trg med letoma 2026 in 2028. Umestil pa bi se lahko med prihajajočega najmanjšega ID. 2 in ID. 3. Z njim pa bi verjetno prišel tudi njegov športnoterenski bratranec tiguan, kot poroča tudi Automotive News Europe. S tem bi VW lahko spet posodobil in osvežil svojo ponudbo.

Tudi oznaka GTI in njegova nadgradnja R bi lahko v prihodnje postali bolj prisotni v Volkswagnovem žargonu. Športnejši modeli na platformi MEB so doslej nosili oznako GTX, ko pa bo večina model elektrificiranih, bo športnost verjetno spet prevzela bolj domača oznaka GTI. Kratica GTX pa bo verjetno dobila nov pomen. Da bo oznaka R rezervirana za vrh poslej le električne športnosti, pa so pri VW oznanili že pred časom.

VW Golf GTI
VW

Skoraj četrtino manjša prodaja

Volkswagen je sicer Golfa sedme generacije že elektrificiral (2014-2020) in celo enkrat posodobil, nekaj teh modelov je celo še vedno v prodaji, saj so še letos prodali dobrih 100 e-golfov. Kako padajo prodajne številke, pa dobro pokaže prodaja prvih devetih mesecev. VW je namreč letos prodal skoraj 133.000 golfov, še lani v istem obdobju pa skoraj 178.000.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.