Kup indicev kaže na to, da bi lahko načrti za deveto generacijo evropskega kultnega modela ostali v predalu.
Golf je od leta 1974, ko je kot nov koncept prišel v salone, hitro postal ljubljenec evropskega občinstva. S svojo revolucionarno zasnovo kompaktnega družinskega avtomobila je na mah pridobil na milijone kupcev. V vsem tem času in osmih generacijah je Golf nanizal kup prodajnih uspehov, prodali so več kot 35 milijonov vozil, dobil je številne izpeljanke, med katerimi gre izpostaviti (vsaj) modela GTI in R, z njim so dostavljali, vozili, dirkali … Toda zdaj vse bolj kaže, da bi se lahko zgodba o uspehu tudi končala.
Trenutno ostaja v načrtu, toda nič še ni gotovo
Pri Volkswagnu so sicer pred časom že potrdili kar nekaj naslednikov s (tudi) klasičnimi motorji (Passat, T Roc, Tiguan …), hkrati pa so in bodo črtali že nekaj neuspešnih modelov (Golf Plus, Sharan, Up, tudi limuzinsko verzijo Passata …). Golf naj bi torej ostal, toda Thomas Schaeffer, ki je prevzel vodenje znamke 1. aprila, je hitro povedal, da morajo še enkrat preveriti vsa dejstva in da bo več znano čez 12 mesecev. Osmica bo medtem dobila še prenovo in zagotovo ostala v programu do 2026, morda celo dlje. Od tu je vse stvar tabel in črnih številk, kjer preteklost velja zelo malo ali nič.
Koncern namreč opušča platformsko strategijo MQB, na kateri je zasnovan (tudi) Golf, in v mnogočem jo bo zamenjala prilagodljiva MEB, namenjena e-vozilom. Vprašanje ostaja, če bo takrat ostalo v ponudbi dovolj modelov, da bo ta platforma oziroma njena evolucija izplačljiva in bo model ponujal dovolj profita. Po podatkov nekaterih dobro poučenih medijev potrebuje VW za profit vsaj 700.000 izdelanih vozil letno, da je profit zadovoljiv.
Novi okoljski standard in drugačne prioritete kupcev
Potem je tu še novi okoljski standard EU7, ki bi naj začel veljati leta 2025, ta pa bi naj stroške razvoja dvignil na od 3.000 do 5.000 evrov, tako da bodo modeli s termičnimi motorji postali bistveno dražji in seveda težje izplačljivi. Vprašanje tudi, kako doseči izredno nizek izpust CO2, ki ga bo zahtevala nova norma. Prav mogoče je, da bo novi Golf na voljo le kot priključni hibrid. Potem pa so tu še vedno bolj dramatično spreminjajoče se navade kupcev. Trend se nagiba v korist e-pogonskim sklopom.
Trenutni model (na trgu od 2019), ki bo leta 2023 ali 2024 doživel resnejšo prenovo, bi tako lahko postal zadnji Golf. Če se bodo pri VW odločili nadaljevati, pa bi to pomenilo, da bo okoli leta 2027 na trgu deveta generacija. Kar bi nekako pokrilo klasično življenjsko dobo šest do osem let, torej ravno do ključnega leta 2035, ko se bo EU dokončno odrekla prodaji novih avtomobilov s termičnimi motorji.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!