
Uradna limuzina ameriškega predsednika bi lahko preživela tudi "vesoljni potop". Kaj vse skriva, pa je poslovna in državna skrivnost.
Inavguracija Donalda Trumpa za 47. ameriškega predsednika je minila z vsem pompom in bliščem, ki takšnemu dogodku pritiče.
V to je vključena tudi limuzina z uradnim imenom “Cadillac One” (Cadillac Ena) in ljubkovalnim nazivom “Zver” (The Beast). Gre za limuzino ameriškega predsednika, ki je zasnovana kot nekakšna trdnjava na štirih kolesih, ki lahko preživi “tudi vesoljni potop”.
Lahko si predstavljate, da so limuzine, v katerih se prevažajo ameriški predsedniki, drugačne od kateregakoli drugega vozila. Sicer se ameriški predsedniki v cadillacih prevažajo že več kot stoletje.
Kratka zgodovina predsedniških limuzin – od parnega avtomobila do “Zveri”
Prvi predsednik, ki se je vozil v avtomobilu, je bil predsednik William McKinley, ki se je 13. julija 1901 za kratek čas vozil v parnem avtomobilu proizvajalca Stanley Motor Carriage Company.
Predsednik William Howard Taft pa je prvi uvedel avtomobilski vozni park, ki je nadomestil dotlej večinoma uporabljane kočije s konjsko vprego. Njegova administracija je kupila štiri avtomobile. Dva bencinska, enega električnega in enega na parni pogon.
Kot piše revija Popular Mechanic, je predsednik Taft postal oboževalec parnega avtomobila, ko je odkril, da se lahko skrije pred novinarskimi fotografi s “previdno tempiranim izbruhom pare”.

Sicer sta že dva cadillaca pred tem, poimenovana “Queen Mary” in “Queen Elizabeth” po velikih čezatlantskih ladjah – ki sta služila predsednikom Rooseveltu, Trumanu in Eisenhowerju, bila opremljena z opremo, ki je običajni avtomobili nimajo.
Obe sta imeli poln arzenal streliva, dvosmerne radijske postaje in generatorje za zahtevne delovne pogoje.
Ime “Zver” je predsedniška limuzina dobila leta 2001. V njej se je prevažal predsednik George W. Bush. Za razliko od svojih predhodnikov je bilo to vozilo izdelano po meri, zasnovala in izdelala pa ga je raziskovalno-razvojna ekipa General Motorsa. Podjetje je vozilo zasnovalo v skladu s strogimi standardi ameriške tajne službe (Secret Service – nekakšna osebna straža ameriškega predsednika; op. p.) , hkrati pa ohranil prepoznavne oblikovne linije modela cadillac deville.
Protiraketni sistemi? Jedrski gumb? Kaj vse skriva “Zver”?
Kaj vse je v limuzini ameriškega predsednika nameščeno, je ne le poslovna, pač pa tudi državna skrivnost.
Doslej je znano, da je oprema vključuje “integriran izmenjevalnik CD-jev za 10 plošč, zložljivo namizje in zadnje sedeže z masažnimi, prilagodljivimi blazinami. Govorice pa omenjajo zaprt potniški prostor z lastnim dovodom zraka in run-flat pnevmatike (pnevmatike, ki omogočajo nadaljevanje vožnje tudi po izgubi tlaka). Tehtal naj bi približno 6,4 tone.
Trenutna različica predsedniške limuzine, zasnovana po vzoru modelov cadillac CT6 in cadillac escalade, je debitirala leta 2018 med obiskom predsednika Trumpa v New Yorku, piše portal mondo.rs. Oklepljeno vozilo naj bi tehtalo med 6,8 in 9 tonami, izdelava pa naj bi stala okoli 1,5 milijona dolarjev (približno toliko evrov).
Poleg oklepljenih vrat in neprebojnih stekel naj bi “Zver” imela tudi pnevmatike velikega premera, ojačane s kevlarjem, sistem za gašenje požara, kamero za nočno opazovanje, solzivec, zaprto kabino s filtracijo zraka in sistem za preprečevanje raketnih napadov. Če bi prišlo do najhujšega, se v kabini nahaja zaloga predsednikove krvne skupine za takojšnjo prvo pomoč.
Visoko šifrirana komunikacijska oprema zagotavlja, da vrhovni poveljnik nikoli ni nedosegljiv in ima stalno povezavo s podpredsednikom, obrambnim ministrom in Pentagonom. Portal Economic Times piše, da govorice namigujejo, da je to vozilo opremljeno tudi z ‘jedrskim gumbom’.
Vozilo upravlja tajna služba in verjetno vsebuje še številne skrivne zmogljivosti, ki javnosti niso znane, a bi jih lahko uporabili v primeru nujnih situacij ali groženj predsedniškemu vozilu oziroma njegovi koloni, še piše portal.
Spodaj si lahko ogledate, kaj so o “Zveri” povedali proizvajalci ameriškemu televizijskemu voditelju Jayu Lenu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!