Pariški teden mode je zaprl vrata in s tem so se zaključile predstavitve kolekcij za jesen in zimo 2022. Vrhunski oblikovalci in modne hiše so tako napovedale, kaj bomo nosili v naslednji sezoni. Chanel nam je poklonil tvid, Balenciagin Demna Gvasalia je obravnaval ostre realnosti vojne in podnebnih sprememb, Off-White pa je predstavil svojo prvo posmrtno kolekcijo Virgila Abloha. To so kolekcije, ki so zaznamovale tokratni teden mode v Parizu.
Chanel
Tvid je neločljivo vtkan v Chanelov DNK. Zato je kreativna direktorica Virginie Viard za kolekcijo jesen in zima 2022 spisala odo temu ikoničnemu tekstilu. Prizorišče modne predstavitve Grand Palais je bilo oblazinjeno v barvah škotskega rečnega tvida, modna brv pa posvečena škotskemu višavju – tvid je bil povsod. Modeli so bili odeti v udobne marmorirane pletenine, obleke so bile ohlapne in kombinirane s suknjiči iz flisa, ozko krojeni suknjiči pa so bili stilizirani z dežnimi škornji, ki segajo čez kolena. Ležeren pristop k oblačenju je tisti, ki ga pozdravljamo z odprtimi rokami.
Louis Vuitton
Za Louis Vuitton je bila mladost vedno referenčna točka. Toda za to zbirko je kreativni direktor Nicolas Ghesquière želel ujeti posebni trenutek, ki pripada formativnim letom, tistim, ki ustvarjajo značaj – čudovita nestanovitnost mladostništva. Idealizem je ujet v ohlapne, nepričakovane silhuete, kot da bi vsako obleko potegnili iz kupa oblačil, ki ležijo na tleh najstniške spalnice. Namerno se ne ujemajo med seboj – obleke so kombinirane z ragbi majicami in kravatami, ki ste jih (verjetno) ukradli iz očetove omare. Kot ugotavlja Ghesquière: “Kolekcija je posvečena mladosti v upanju, da bo lahko ohranila nerazrešeno poezijo mladostništva.”
Balmain
Kolekcija oblikovalca Olivierja Rousteinga je bila polna taktične opreme v slogu Balmaina in navdihnjena s povoji za opekline, ki jih je nosil, potem ko je lani doživel požar v svojem domu. Oklep, ki ga je ustvaril za svojo predstavo – zaščitno oblazinjenje, starodavni motivi zaščitne bojne opreme, za nekatere videze pa oblazinjenje v slogu motošporta –, je njegov odziv na krepitev moči, hkrati pa ohranja mehkobo v občutljivih pridihih čipkaste obrobe. “Ta kolekcija ni bila zasnovana kot neposreden odgovor na nedavno grozljivo invazijo naših sosedov in nikoli si ne bi upal niti pomisliti, da bi trpljenje, ki ga trenutno preživljajo, primerjal s težavami, ki sem jih imel na družbenih medijih,” je navedel v izjavi za novinarje. “Še vedno, ko gledamo novice, se z ekipo zavedamo sporočila te kolekcije: združeni v solidarnosti se lahko zanesemo na moč upanja in resnice, da se postavimo proti sovraštvu, laži in agresiji.”
Saint Laurent
Za Anthonyja Vaccarella art deco ni le estetika, ampak vzdušje. Pogledal je etos tiste dobe, črpal je posredne reference v obliki togih silhuet, inovativnih plaščev iz umetnega krzna in zabrisanosti meja med moškim in ženskim. Kot piše v izjavi za medije: “Nancy Cunard, neodvisna aktivistična založnica, ki se je že pred svojim časom oblačila izredno drzno in je dala moški garderobi svoj neizbrisen odtis, je služila kot vodilna inspiracija za kolekcijo Sain Laurent za jesen in zimo 2022/23.”
Off White
Smrt Virgila Abloha novembra 2021 je bil udarec za modno industrijo in številna življenja, na katera je vplival. Ta posmrtna kolekcija je bila oda oblikovalcu, ki ni le skočil čez meje, ki so mu bile dane, ampak je ustvaril vključujočo platformo za druge. Na pisti in ob njej so se pojavili njegovi podporniki – Naomi Campbell, Serena Williams in Cindy Crawford so krasile pisto, medtem ko so Rihanna in A$AP Rocky, Pharrell Williams in oblikovalci, kot so Jonathan Anderson, Olivier Rousteing in Matthew Williams, sedeli ob strani.
Christian Dior
Maria Grazia Chiuri je želela na novo izumiti kodeks Christiana Diorja, združiti preteklost, sedanjost in prihodnost. Na odru galerije so visele slike velikega formata, ki prikazujejo ženske od 16. do 19. stoletja, ki nakazujejo njihovo družbeno vlogo kot ljudi, ki jih je treba videti, feministično nagnjenost, ki jo je Chiuri obravnavala med svojo kariero pri Diorju. To raziskovanje se nadalje razvija z jasno krojenimi oblekami, fluorescenčnimi kombinezoni in, kar je najbolj presenetljivo, oblekami iz tila z značilnim podpisom oblikovalke ter izravnanimi z ramenskimi blazinicami.
Lanvin
Bruno Sialelli je to sezono predstavil kolekcijo, prepojeno z lepoto protislovja – potapljanjem nazaj v teme, ki so navdihnile ustanoviteljico Jeanne Lanvin v 20. letih. Kontrasti strukture in pretočnosti, nostalgije in modernizma ter nepreglednosti in preglednosti so bili lekcije o harmoniji nasprotij. Stari hollywoodski glamur je narisal dramatične silhuete v obliki razkošnega kroja, umetnega krzna in poudarjenih ramen, ki so popolnoma primerni za rdečo preprogo.
Balenciaga
Tako kot številni oblikovalci, ki so predstavljali to sezono, se tudi Demna Gvasalia ni nameraval soočiti z ostro realnostjo vojne. Potem ko je leta 1993 pobegnil iz svoje države, Gruzije, je trenutna situacija v Ukrajini močno prizadela kreativnega direktorja Balenciage, ki se je spraševal, ali naj se sploh predstavi. V izjavi za javnost je dejal: ”Teden mode se zdi nekakšen absurd. Za trenutek sem pomislil, da bi odpovedal predstavitev, za katero smo z ekipo trdo delali in smo se je vsi veselili.” S predstavitvijo svoje kolekcije v simulirani snežni krogli je Gvasalia poskušal obravnavati še eno globalno vprašanje: podnebne spremembe. Modeli so hodili v umetnem krznu skozi močan veter in sneg ter nosili torbe iz Balenciaginega novega “usnja” na osnovi micelija. Revija se je zaključila z dvema pomenljivima zadnjima videzoma: rumeno trenirko in svetlo modro asimetrično obleko, ki sta signalizirali ukrajinsko zastavo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!