Več kot 70 kipov Pabla Picassa (od 1902 do 1962), ki jih spremlja 35 risb in slik, je prvič združenih v pariški galeriji. Nekaj jih bo ob tej priložnosti celo naprodaj.
Razstava Picasso. Skulpture 1902-1962 je razdeljena na dve glavni temi – figura (v galeriji Galerie de l’Institut na rue des Beaux-Arts) in beštiarij (v galeriji Galerie de l’Institut na rue de Seine) in pokriva široko raznolikost umetnikove dejavnosti. Med izjemnimi deli bo javnost lahko odkrila prvo kubistično skulpturo v umetnikovem korpusu, Žensko glavo (Fernande), ter dve mojstrsko izrezani, prepognjeni in poslikani pločevinasti glavi iz leta 1961; zadnji dve mojstrovini sta izjemno posojeni za razstavo. V vsakem od dveh razstavnih prostorov (ki sta le nekaj metrov narazen) kipe spremlja izbor slik in del na papirju, ki poudarjajo dialog in komplementarnost med različnimi mediji, ki jih je uporabljal Picasso. Dela na papirju vključujejo študijske in raziskovalne risbe, ki prikazujejo tok njegovih misli; samostojne risbe prikazujejo ponavljanje teme; izrezki iz kartona in papirja tvorijo modele za izrezane, prepognjene in pobarvane liste.
Okoli teme “figura” razstava združuje glavna Picassova kiparska dela, od katerih tri izvirajo s preloma stoletja. V izboru je tudi Glava ženske (Alice Derain) iz leta 1905, na kateri so neizdelane poteze obraza videti skoraj ohlapne. To delo odmeva tako nedokončano obdelavo Rodinovega kipa kot delo Medarda Rossa (Ecce Puer, bron, 1905). Skupina majhnih figur, modeliranih v mehki glini, izdelanih sredi 50. let 19. stol, razkriva bolj zaupen, a enako reprezentativen vidik raznolikosti Picassovih kiparskih del. Na razstavi so predstavljene tudi Nosečnica (1949), ki ponazarja bolj abstraktno žilico, ter skulpture, sestavljene iz vsakdanjih predmetov, ki predstavljajo pomemben del Picassovega opusa in enega njegovih večjih prispevkov h kiparstvu 20. stoletja.
To novo tehniko najdemo tudi v drugem delu razstave, osredotočenem na živali. Na ogled je veliko število izrezov, predvsem dve mojstrski glavi iz leta 1961: avtoportret in portret Jacqueline, ki spominjata na zakonca in sta za razstavo posojena izjemoma. Ta dela so bila resnično redko razstavljana, zato je obisk razstave za ljubitelje Picassa enkraten dogodek. Nazadnje, drevesna skulptura dopolnjuje izbor in prikliče monumentalno razsežnost Picassove skulpture, ki jo interpretira norveški umetnik Carl Nesjar z betogravom (vrsta betonske skulpture).
Picasso je živel obkrožen z živalmi: golobi, mačkami, psi – afganistanskimi psi Kazbeci nato Kabuli. V petdesetih letih je imel tudi kozo. Živali so se pojavile v Picassovem kiparskem delu v Boisgeloupu v zgodnjih tridesetih letih prejšnjega stoletja; ptica in bikova glava iz leta 1931 sta prva. Umetnik je ptičjo temo uporabil v različnih materialih in slogih v številnih različicah: v bronu, v upognjeni pločevini, v rezanem in barvanem lesu. Znanim živalim se pridružuje mitološki bestiarij, ki mu pripada minotaver, bistvena figura v Picassovi ikonografiji njegove zrelosti. Med najbolj reprezentativnimi deli skupine, predstavljenimi v rue de Seine, je izjemni Guenon et son petit, narejen leta 1951, simbolično delo Picassove uporabe predmetov iz njegove okolice kot sestavnih delov njegove skulpture.
Picassov kiparski opus je izjemno bogat in vključuje več kot 650 kipov, ustvarjenih med letoma 1902 in zgodnjimi šestdesetimi leti, z intenzivnejšimi obdobji – zlasti poznimi 20. leti. Razstava osvetljuje izjemne umetniške kose, med katerimi je tudi nekaj takšnih, ki bodo eksluzivno naprodaj.
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!