Verjetnost, da vas bo zbil električni ali hibridni avtomobil, je dvakrat večja kot pri vozilih na bencinski pogon, v mestih celo trikrat večja, kaže britanska raziskava.
Analiza prometnih nesreč v Veliki Britaniji ugotavlja, da hibridni in električni avtomobili pogosteje zbijajo pešce kot vozila z bencinskim ali dizelskim motorjem, zlasti v mestih.
Kot poroča The Guardian, so podatki o 32 milijardah milj (51,5 milijarde kilometrov) voženj z avtomobili na baterijski pogon in 3 milijardah milj (4,8 milijarde kilometrov) voženj z avtomobili na bencinski in dizelski pogon pokazali, da je verjetnost, da električni in hibridni avtomobili zadenejo pešce, v povprečju dvakrat večja kot pri avtomobilih na fosilna goriva, v mestih pa trikrat večja.
Edwards in njegovi sodelavci so preučevali podatke o potovanjih in prometnih nesrečah v Združenem kraljestvu med letoma 2013 in 2017. Njihova analiza je vključevala 916.713 žrtev, od katerih je bilo 120.197 pešcev. Več kot 96.000 jih je povozil osebni avtomobil ali taksi.
Prometne nesreče so glavni vzrok smrti med otroki in mladimi v Združenem kraljestvu, pri čemer pešci predstavljajo četrtino vseh smrtnih žrtev na cestah.
Se pešci preveč zanašamo na sluh?
Zakaj so okolju prijazni avtomobili za pešce nevarnejši, ni jasno, vendar raziskovalci domnevajo, da je za to krivih več dejavnikov. Vozniki električnih avtomobilov so običajno mlajši in manj izkušeni, poleg tega so vozila veliko tišja od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, zato jih je zlasti v mestih težje slišati. Vsaj tako meni Phil Edwards, prvi avtor študije in profesor epidemiologije in statistike na londonski šoli za higieno in tropsko medicino.
“Če se odločate za električni avtomobil, ne pozabite, da gre za novo vrsto vozila,” je dodal Edwards. “So veliko tišja od staromodnih avtomobilov, pešci pa so se navadili pri hoji po cestah zanašati predvsem na sluh. Zato morajo biti vozniki električnih vozil še posebej previdni,” je dodal.
Tudi Nicola Christie, profesorica prometne varnosti na londonski univerzi UCL, je dejala, da se ljudje pri ocenjevanju prisotnosti, hitrosti in lokacije vozil zanašajo na zvok. “To je lahko zelo problematično za ljudi v mestnih območjih. Težava se lahko še poveča pri ljudeh s slabšo ostrino vida ali pri otrocih, ki težko ocenijo hitrost in razdaljo vozil,” je pojasnila.
Raziskovalci so ugotovili, da na podeželju avtomobili na baterijski pogon niso bili nevarnejši od bencinskih ali dizelskih, v mestih pa je bila verjetnost trka s pešci trikrat večja.
V Sloveniji smo pri zmanjševanju smrti na cestah (tudi med pešci) v zadnjih letih precej napredovali. V Pregledu stanja varnosti cestnega prometa v letu 2023, ki ga je februarja letos izdala Javna agencija RS za varnost prometa, je navedeno, da je lani na naših cestah življenje izgubilo 12 pešcev, od tega 9 v prometnih nesrečah, v katerih je bil udeležen osebni avto. Vseh smrtnih žrtev v prometu lani je bilo 82.
Težava tudi večji pospeški in daljša zavorna pot
Od julija 2019 morajo imeti vsa nova hibridna in električna vozila, prodana v Evropi, zvočni opozorilni sistem za vozila, ki oddaja zvok, ko avto vozi počasi, vendar je na (britanskih) cestah več sto tisoč električnih avtomobilov brez teh naprav, piše Guardian.
“Če bi vlada poskrbela, da bi bili ti sistemi vgrajeni v vsa električna vozila, tudi starejša, bi bil to dober začetek,” je dejal Edwards.
Vendar pa težave s slišnostjo električnih avtomobilov niso edina težava. Električni avtomobili imajo običajno večji pospešek in so običajno veliko težji, saj nekateri tehtajo enkrat več kot bencinski avtomobili, zaradi česar je pot ustavljanja daljša.
“Če namerava vlada spodbujati prehod na električne avtomobile, bo to prineslo določeno tveganje za pešce, če ne bomo poskrbeli za to,” pa še opozarja Edwards. “Vlada mora zmanjšati ta tveganja.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!