Obstaja dober razlog, zakaj so ure v trgovskih centrih tako redke. Gre za mali trik trgovcev, ki se mu reče temporalna distorzija. To pa ni edini način, kako nas spodbujajo k večjemu potrošništvu.
Nekaterim priljubljen način preživljanja prostega časa, drugim nujno zlo – trgovski centri.
Ne glede na to, v katero kategorijo spadate, se vam je verjetno že zgodilo, da ste med nakupovanjem izgubili občutek za čas. Temu pa verjetno pripomore tudi dejstvo, da so ure v nakupovalnih centrih precej redke. Trgovci namreč uporabljajo trik, ki se mu reče temporalna distorzija. To je vplivanje na posameznikovo dojemanje časa.
“Odsotnost ur v nakupovalnih središčih je skrbno izdelana strategija, globoko zakoreninjena v potrošniški psihologiji,” razlaga psihologinja Laura Geige. Na tak način podaljšajo čas vašega obiska in s tem povečajo vašo porabo denarja.
“Nakupovalna središča so zasnovana kot neodvisna vesolja, kjer s konceptom časa subtilno manipulirajo. Namerno izpuščanje ur je strateški element psihologije okolja,” dodaja Geige.
Osvetlitev, temperatura, glasba …
Ko med nakupovanjem pozabimo na čas, se ob tem potapljamo globlje in globlje v nakupovalno izkušnjo – preprosto ne moremo pogledati stran.
“Dlje, ko ostanete v tem brezčasnem stanju, večja je verjetnost, da boste opravili dodatne nakupe, ki jih spodbuja odklop od obveznosti in urnikov,” še pojasnjuje psihologinja.
To ni edina taktika, ki jo uporabljajo nakupovalni centri, da bi ljudje tam preživeli več časa. Vzdušje ustvarjajo tudi z nadzorovano osvetlitvijo, temperaturo in glasbo v ozadju.
Ti senzorični signali so zasnovani tako, da izboljšajo vaše razpoloženje, zmanjšajo stres in spodbujajo potrošnjo z ustvarjanjem okolja, ki hkrati deluje pomirjujoče in spodbudno, razlaga Geige.
Namesto vozička raje vzemite košarico
Tudi predvajanje sproščujoče glasbe je pravzaprav psihološka tehnika. “Nakupovalni centri običajno predvajajo počasnejšo glasbo, da ustvarijo mirno atmosfero brez hitenja, tako pa vas v trgovini zadržijo čim dlje,” razlaga Richard Price, strokovnjak za potrošništvo in direktor spletne trgovine Britsuperstore.
“Če se želite upreti temu, ko opravljate tedenske nakupe, si obvezno določite časovno omejitev – ura je odlično izhodišče,” ob tem dodaja Price.
Tudi nakupovalni vozički so z leti postali večji, saj lahko tako vanje spravimo več izdelkov. “Večji kot je voziček, večja je verjetnost, da boste na koncu porabili več. Zato raje ostanite pri košari,” še svetuje. Raziskave so namreč pokazale, da ko se velikost košarice podvoji, potrošniki kupijo 40 odstotkov več.
Povsem običajno je tudi, da so dražji izdelki postavljeni na police v višini oči. Če želite najti cenejše alternative, samo poglejte nekoliko višje ali nižje.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje