Vse prednosti Abarthove iskrice na e-pogon

Magazin 06. Jan 202317:30
Abarth 500e
Abarth

Z modelom 500E je tudi Fiatova znamka, ki je sinonim za športne predelave obstoječih modelov, zakorakala v novo dobo elektrifikacije.

Kdo ve, kaj bi si Carlo Abarth mislil, če bi videl, kaj se dogaja z znamko s škorpijonom, ki jo je ustanovil davnega leta 1949. Morda pa bi z vendarle z veseljem sprejel vse prednosti e-pogona, s katerim so zdaj opremili novega člana družine Abarth. Gre seveda za športno različico Fiatovega 500e, ki je že nekaj časa na trgu. Seveda dodobra predelan, da bi ponudil ljubiteljem te znamke in poznavalcem več zabave za volanom več moči, boljše pospeške, kot trdijo pri Abarthu.

Abarth 500e
Abarth

Močnejši električni motor

Najprej so se lotili pogona, kjer so električnemu motorju dvignili moč na 113,7kW (155 KM), serijski Fiat jih ima 87 kW/118 KM. To tudi pomeni, da znaša pospešek do 100 km/h borih 7 sekund, svojega bencinskega brata s 165 konji tako užene za slabo sekundo. Boljši pa je tudi pri pospeševanju z mesta in seveda prožnosti zaradi izjemnega navora e-motorja (no, najmočnejša različica je seveda poskočnejša). Tako je na primer od 40 do 60 km/h hitrejši za kar 1,5 sekunde, za sekundo pa tudi od 60 do 100 km/h. In če ste mislili, da je zaradi teže baterije okornejši – ni! Pri Abarthu trdijo, da je novinec zaradi daljše medosne in širše medkolesne razdalje ter nižjega težišča za dobro sekundo hitrejši na testni progi Balocco.

Baterija enaka, doseg krajši

Baterija v dnu vozila je enaka kot pri Fiatu in torej zmore 42 kWh, toda zaradi zmogljivejšega motorja je doseg z enim polnjenjem seveda krajši. Namesto 320 tako zmore prevoziti 250 km z enim polnjenjem, pri čemer še vedno ponuja možnost hitrega (DC) polnjenja s hitrostjo 85 kW (5 min polnjenja za 40 km dosega ali približno 35 minut za 80-odstotno napolnjenost).

Voznik pa lahko na doseg vpliva tudi z izbiro voznih programov (Turismo – zmanjša moč na 100 kW, Scorpion Street – največja moč in največji učinke regeneracije, Scorpion Track – največja moč za največ zabave).

Abarth 500e
Abarth

Pri Abarthu so seveda dodelali tudi zunanjost novega modela, predvsem z markantnim sprednjim delom, zadek, z globjim odbijačem in nakazanim difuzorjem, bočnimi obrobami … Seveda so zraven tudi športni sedeži in trikrak športni volan, pa 7-palčni digitalni zaslon za vse merilnike, 10,25-palčni osrednji zaslon informativno-zabavnega sistema … Lastnik, ki se ne želi odpovedati zvoku termičnega motorja, pa si lahko omisli tudi generator zvoka, ki – tako pri Abarthu – dosledno posnema zvok prisilno polnjenega štirivaljnika iz modelov 595 in 695.