Zakaj je obisk KFC postal božična tradicija na Japonskem?

Magazin 24. Dec 202213:49 1 komentar
PROFIMEDIA

Za mnoge Japonce je tradicionalna božična večerja ocvrt piščanec iz KFC-ja. Kako in zakaj je omenjena ameriška veriga s hitro prehrano, ki je znana po vedrih ocvrtega piščanca, obnorela Japonsko?

Mnogi Japonci si tradicionalno božično večerjo privoščijo v lokalih hitre prehrane Kentucky Fried Chicken (KFC). Na predbožični večer, 24. decembra, ima japonska veja te verige tudi največ prometa v letu — med 5- in 10-krat več kot ostale dni. Da bi bolje razumeli, kako in zakaj je ocvrt piščanec postal sinonim za praznične dni na tej otoški državi, je treba čas prevrteti nekaj desetletij v preteklost.

Po obdobju varčevanja po drugi svetovni vojni v 40. in 50. letih prejšnjega stoletja je japonsko gospodarstvo začelo znova cveteti. “Gospodarstvo države je postajalo vse močnejše, ljudje so imeli vse več denarja, tako so se prepustili potrošniški kulturi,” je za CNN povedal Ted Bestor, profesor socialne antropologije na univerzi Harvard. Združene države Amerike (ZDA) so postajale kulturna sila, po kateri so se Japonci vse bolj zgledovali. “Veliko je bilo zanimanja za zahodno modo, hrano, potovanja,” našteva Bestor.

V tem obdobju je tudi na otoku postajala vse bolj priljubljena ameriška hrana, leta 1970 pa je tam med drugimi vrata odprla tudi prva poslovalnica KFC. Za večjo prodajo in lažji preboj na trg je prvi direktor omenjene franšize hitre prehrane Takeši Okavara ubral pretkano marketinško kampanjo – ocvrtega piščanca je predstavil kot tipično ameriško božično večerjo.

Okavara naj bi zamisel dobil po tem, ko je slišal pogovor med tujcema, rekoč, da pogrešata božičnega purana. Direktor je presodil, da bi lahko bil piščanec solidno nadomestilo za purana, KFC pa je promocijsko kampanjo izvedel na državni ravni pod imenom Kentucky za božič. Franšiza je v oglaševanje vložila znatne vsote denarja.

“Lično pripravljeni oglasi so ocvrtega piščanca povezovali z božičem in idejo o uživanju razkošne hrane. Očitno se je kampanja prijela,” oceni Bestor in doda, da so tovrstne marketinške poteze družbo KFC predstavile kot eleganten in pristen način praznovanja v ameriškem slogu. “Praznični oglasi so bili tisti, zaradi katerih sem prvič za božič jedla hrano iz KFC-ja,” je za CNN Travel povedala domačinka Šušo Inazumi. 

Poleg uspešnega oglaševanja za razcvet “krivi” tudi znani okusi

V nadaljevanju CNN še piše, da priljubljenosti ne gre pripisovati zgolj pametnemu oglaševanju, ampak tudi znanim okusom. Kot pojasni profesor s harvardske univerze, je ocvrti piščanec iz KFC-ja podoben tradicionalni japonski jedi karaage. Gre za piščanca oziroma ribo v hrustljavem (panko) cvrtju, prav tako se deljenje hrane v velikem “sodčku” ujema s kulturo prehranjevanja Japoncev. “V otoški državi je deljenje hrane pomembna družbena praksa. Poleg poznanega okusa piščanca z deljenjem hrane izpolnijo željo po skupnem obroku,” še pove Bestor.

Tako je bilo 24. decembra pred poslovalnico KFC-ja na Japonskem:

PROFIMEDIA
PROFIEMDIA
PROFIMEDIA
PROFIMEDIA

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje