Načrtovanje potovanja je včasih precej stresno. Zaplete se lahko že pri nakupu letalske vozovnice.
Potem so tu še omejitev prtljage, turbulenca, varnostnik na letališču, ki ima slab dan, in za piko na i strah pred letalskimi nesrečami. In kot da takšne nevšečnosti niso dovolj, ko končno prispete do vhoda na letalo, se soočite z možnostjo, da vas bodo črtali s seznama potnikov – vaš sedež je bil prodan dvakrat.
Zakaj letalske družbe sprejmejo več rezervacij, kot imajo mest?
Odgovor je preprost: ekonomija. Prazni sedeži niso dobičkonosni.
Letalske družbe želijo tako zagotoviti, da je vsak let poln, da bi povečale svoj dobiček oziroma da bi se jim povrnili stroški, ki nastanejo zaradi odpovedi ali ker se potniki ne pojavijo na letalu.
Število dodatnih prodanih vozovnic pa je odvisno od podatkov preteklih letov, ki povezujejo iste točke.
Če podatki kažejo, da na večini letov iz Ljubljane v London let odpove povprečno 7 potnikov oz. ti preprosto ne pridejo, bo družba prodala 7 dodatnih letov.
Takšni izračuni seveda niso popolni, zato se včasih na letalu pojavi več potnikov, kot je na voljo sedežev, zaradi česar so nekateri črtani s seznama, letalska družba pa mora situacijo urediti pred odhodom.
Najpogosteje so s seznama potnikov črtani tisti v ekonomskem ali poslovnem razredu. Letalska družba se namreč redko odloči tvegati jezo potnikov v prvem razredu, saj ti ustvarijo največ prihodkov na let.
Pogosto tudi prosijo potnike, ki se jim ne mudi, da se svojemu sedežu odpovejo prostovoljno, za to pa dobijo odškodnino. Če je letalo še vedno prepolno, pa upoštevajo še nekaj drugih meril, kot je čas prijave, cena karte, kako pogosto potnik potuje.
Vir: time.com
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.