Zakaj ure v oglasih vedno kažejo isti čas

Magazin 30. Nov 202206:32 1 komentar
Ročna ura
PROFIMEDIA

V različnih oglasih za ure je čas na analognih urah skoraj vedno enak. Razlog se skriva ne le v estetiki, ampak tudi v psihologiji.

Če vidite oglas za uro, je zelo verjetno, da bo čas na njej nastavljen na 10.10. Tako je že od petdesetih let prejšnjega stoletja. Oglaševalci in fotografi so urni kazalec na 10. uro in minutnega na 10 minut čez uro nastavljali zato, da se je na slikah najbolje videl logo oziroma znamka ure. Ta je po navadi postavljen pod številko 12 na številčnici ure.

Vendar se za to izbiro skriva tudi psihološki razlog. Kazalca namreč ob 10.10 tvorita nasmeh, kar naj bi vplivalo na boljše razpoloženje ob pogledu na oglaševano uro, ob tem pa sta urni in minutni kazalec tudi v simetriji.

Pred tem nastavljali na 8.20

Leta 2017 so raziskovalci na spletni strani Frontiers in Psychology objavili raziskavo, ki je potrdila njihove domneve, da 10.10 pri gledalcih vzbudi pozitivna čustva. Ob tem je sekundni kazalec največkrat pri številki šest na številčnici ure ali pri 12, saj obe možnosti ohranjata simetrijo številčnice ure.

Pred tem so urarji in fotografi za oglase uro nastavljali na 8.20, kar je bilo namenjeno temu, da kazalci niso prekrili napisa znamke ure.

Po mnenju raziskovalcev omenjena študija dokazuje, da lahko nastavitev časa, ki spominja na nasmejan obraz, kot je vseprisotni 10.10, pozitivno vpliva na čustveni odziv uporabnika, tudi če se gledalec tega ne zaveda.

Najbolj znani proizvajalci ur vsak malce drugače izbirajo svoj “idealni” čas – Rolex obožuje 10.10.31, TAG Heuer ima najraje 10.10.37, Bell&Ross pa se najraje odloča za 10.10.10.

Rolex
PROFIMEDIA

Apple želi biti “pred časom”

Zanimiva je tudi izbira časa na pametnih napravah Apple, ki pri svojih izbirah rad izstopa. Dolgo časa so na predstavitvah novosti na pametnih telefonih iPhone nastavljali čas 9.41, saj naj bi bil to točen čas, ko je Steve Jobs leta 2007 predstavil prvi iPhone, ki je pomenil pomembno prelomnico na področju pametnih telefonov, saj je bil brez fizične tipkovnice.

Ko je Apple vstopil na trg pametnih ur, so za oglase uro nastavili na 10.09, torej minuto prej, kot je najpogostejša izbira. Mnogi so prepričani, da z izbiro minuto pred ostalimi želi pokazati, da je njihova znamka oziroma produkt “pred časom”.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje