Če se vam je že kdaj zgodilo, da ste v trgovini poskušali oblačila enake konfekcijske številke, pa vam vseeno niso bila prav, imamo za vas nepričakovan razlog. Modni strokovnjaki namreč razkrivajo, da imajo blagovne znamke veliko skrivnost!
Preizkušanje oblačil je tako ali tako lahko nočna mora, kar ob grozni razsvetljavi, glasni glasbi in obešalnikih, ki ležijo povsod, vse skupaj samo še poslabša. Vendar po vsem tem ni nič hujšega kot to, da pridete do garderobe in ugotovite, da izbrane kavbojke ne bodo šle niti čez stegna, kaj šele čez zadnjico, čeprav ste izbrali sebi pravo konfekcijsko velikost. Če ste pri tem morda pomislili, da ste pridobili kak dodaten kilogram, zelo verjetno ni tako. Za to namreč obstaja kar precej šokanten razlog, ki so ga zakrivili trgovci sami.
Na splošno je ta pojav čisto prepogost, da bi šlo za naključje. Še zlasti ko gre za hlače in najpogosteje pri nakupovanju kavbojk se zdi, da se nam je že vsem kdaj zgodilo, da kos ni ustrezal dejanski konfekcijski velikosti. Novinarji angleškega častnika The Sun so zato naredili preizkus. Izbrali so 7 kavbojk različnih proizvajalcev oz. priljubljenih modnih znamk v trgovinah, vse v konfekcijski številki 38, in ugotovili naslednje: v praksi so si bile kavbojke po velikosti povsem različne!
Še enkrat torej poudarjamo: niste krivi vi, temveč povsem različne velikosti modelov hlač, ki so označene kot enaka konfekcija. Novinarji častnika The Sun pravijo, da so velikosti bolj ugibanje ali ocena, ker očitno niso točne ali skladne med blagovnimi znamkami – včasih celo ponudba kavbojk ene znamke ni skladna z njihovo velikostjo. Se sprašujete kako je to sploh mogoče? Strokovnjak ene izmed univerz za modno tehnologijo razlaga: “Velikosti bi bilo treba izboljšati, vendar bi morali za to prepoznati variabilnost populacije in zahtevati več velikosti ali temeljito spremembo v načinu zagotavljanja izdelkov.
Velikost za kavbojke – pravzaprav za vsa oblačila – bi morala temeljiti neposredno na individualnih telesnih meritvah. Nobenega utemeljenega razloga ni, da ženske kavbojke ne bi imele velikosti kot moške kavbojke – z merami pasu in nog. Pri trgovcih gre večinoma za ustaljene prakse, strah pred spremembami in izgubljeno prodajo. Nekateri trgovci so se že pridružili kampanji za standardizacijo konfekcijskih velikosti (New Look, River Island in ASOS), toda v praksi je še vedno tako, da moramo pač poskusiti tudi velikosti, ki odstopajo od naše standardne konfekcije, če želimo najti popoln kos.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!