Zakaj zima ni najboljši čas za električne avtomobile?

Magazin 17. Dec 202110:45 0 komentarjev
Polnilnice
Volkswagen

Doseg električnih avtomobilov (BEV) je pozimi lahko tudi precej krajši - ne le zaradi nizkih temperatur. In kako varčevati z energijo?

Doseg električnih avtomobilov je že tako ali tako eden od glavnih stresnih dejavnikov ob nakupu in vožnji oziroma vsakodnevni rabi. Resnici na ljubo je treba dodati še, da je treba v zimskem času, posebno ob nižjih temperaturah, računati še na dejstvo, da se zaradi različnih vzrokov doseg lahko tudi znatno – skrajša.

Gre seveda za zmogljivost baterijskega paketa. Ob nizkih temperaturah se namreč kemična reakcija, pri kateri nastaja električna energija, upočasni, tako da je doseg seveda že zaradi tega krajši. Tudi samopraznjenje baterije se pospeši. Tako kot človek potrebuje določeno ”delovno temperaturo”, če želi biti produktiven, jo potrebuje tudi baterija avtomobila. V glavnem se idealno delovno območje giblje med 20 in 25 stopinjami. In tako baterija nekaj energije porabi že zato, da sama sebe ogreje vsaj na najnižjo mejo optimalne temperature. In ob res nizkih temperaturah je seveda treba računati tudi na počasnejše polnjenje baterije.

avto zima
PROFIMEDIA

Temperature pod ničlo odnesejo kar nekaj kilometrov

Seveda pa ne gre le za stanje baterije. Ameriški avtomobilski klub je pred dvema letoma opravil raziskavo in strokovnjaki so ugotovili, da lahko samo mraz (recimo minus šest, kot pri raziskavi) skrajša doseg za 12 odstotkov. Toda, kot rečeno, bistveno več lahko k skrajšanju dosega prispevajo dodatni porabniki, na primer klimatska naprava, gretje sedežev, volana, gretje stekel, ogledal … Ti pa lahko pomenijo celo do 40 odstotkov nižji doseg! K temu je treba prišteti še bistveno gostejši zrak, skozi katerega se avto ”prebija”, mnogokrat tudi mokre ceste, brozgo, morda celo sneg na cesti – vse to prav tako poveča porabo, saj kolesa izgubljajo oprijem, marsikatera energija ”gre v prazno”.

osrednji zaslon
Matjaž Korošak

Kako varčevati?

Predvsem je treba avto oziroma notranjost in baterije ogreti med polnjenjem na priključku. Po možnosti naj bo električni avtomobil ponoči parkiran v garaži. Ob ogrevanju raje vklopite gretje sedeža in/ali volana, saj je to energetsko manj potratno od vklopa klimatske naprave. Druge porabnike vklapljajte striktno po potrebi. Če je le mogoče, vozite v Eco modusu (varčna vožnja), rekuperirajte, kolikor gre, preverjajte pritisk v pnevmatikah (ki v hladnih dneh pade). In vgradnja toplotne črpalke se bo hitro povrnila, če vozite vsakodnevno.

In, seveda, ne glede na porabo se pod nobenim pogojem ne odrecite varnostnim funkcijam, kot so zimske pnevmatike (ki so težje in z večjim uporom), odmrzovanje vzvratnih ogledal in vklop svetil. Tudi vožnja v težkih zimskih čevljih in z debelimi rokavicami vam bo prej ali slej več odnesla kot prinesla.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!