Po sedmih urah gorenjska avtocesta ponovno prevozna, znane podrobnosti nesreče

Črna kronika 01. Jul 202205:18 > 13:42

Na gorenjski avtocesti se je ponoči zgodila huda prometna nesreča, v kateri sta umrla dva človeka. Okoliščine kažejo, da je voznica silovito trčila v ograjo, avtomobil se je prevrnil, neprivezan potnik pa je iz njega padel. Nato je vanj trčil drug avtomobil. Avtocesta je bila zaprta skoraj sedem ur, zdaj pa je znova prevozna v obe smeri.

Okoli 1. ure ponoči se je na gorenjski avtocesti med priključkoma Brnik in Kranj vzhod zgodila prometna nesreča, v kateri sta umrli dve osebi. V nesreči sta bila udeležena dva avtomobila, ki sta vozila v nasprotno smer, a vozili nista trčili.

Voznica, ki je vozila proti Ljubljani, je silovito trčila v ograjo, ki ločuje smerni vozišči. Avtomobil se je ob tem prevrnil, iz njega pa je na nasprotno vozišče padel potnik. Vanj je trčila voznica, ki je pravilno vozila proti Karavankam. Okoliščine kažejo, da pokojni potnik ni uporabljal varnostnega pasu. Voznica in potnik iz prvega avtomobila sta umrla na kraju nesreče. Gre za odrasla državljana Srbije. Odrejena je bila obdukcija.

Reševalna služba je bila sprva obveščena o prometni nesreči, v kateri je bilo udeleženo eno vozilo, udeleženci pa naj bi bili huje poškodovani. V intervenciji je sodelovalo osem gasilcev s petimi vozili. “Bilo nam je jasno, da bo intervencija trajala dlje časa. Razmišljali pa smo tudi o razsvetljavi,” je povedal vodja intervencije pri Gasilsko-reševalni službi Kranj Tomas Felkar. Skupno je v nesreči posredovalo 10 gasilcev, ki so pomagali drugim službam.

Ob prihodu so ugotovili, da je eno vozilo večkrat prebilo ograjo. Ob prihodu je bil avtomobil obrnjen na streho, voznica pa je bila v njem in je bila pravilno pripeta. Potnik je življenje izgubil še pred prihodom reševalcev. Voznica je sprva kazala znake življenja, a je zdravnica po reševanju iz vozila ugotovila, da je voznica umrla.

Voznica ni vozila po sredini voznega pasu, je glede vzroka za prometno nesrečo pojasnil Simon Sušanj iz Policijske uprave Kranj. “Ena izmed okoliščin prometne nesreče, ki pa jo bo težko dokazati, je utrujenost voznice, glede na kraj, kjer sta začela vožnjo. Na utrujenost vpliva tudi vročina. Povečana pa je bila tudi gostota prometa tako na avtocesti kot na vzporednih cestah, ob petkih se nekateri turisti že vozijo skozi Slovenijo,” je pojasnil.

Avtocesta zaprta skoraj sedem ur

Zaradi ogleda kraja nesreče je bila avtocesta v obe smeri zaprta skoraj sedem ur. Zdaj promet proti Ljubljani poteka po voznem pasu, prehitevalni je zaprt zaradi sanacije močno poškodovane ograje med voziščema. Avtocesta proti Karavankam je odprta.

Šlo je za zelo obsežno območje prometne nesreče, je razložil Sušanj. Policisti na začetku niso vedeli niti, koliko oseb je udeleženih v prometni nesreči. Zato so preiskali tudi območja izven avtoceste, saj bi tja lahko padel še kak potnik.

prometna nesreča prometna nesreča
Fotografija je simbolična. (Foto: PU Kranj)
Prometna nesreča na gorenjski avtocesti Prometna nesreča na gorenjski avtocesti
N1
Prometna nesreča na gorenjski avtocesti Prometna nesreča na gorenjski avtocesti
N1
Prometna nesreča na gorenjski avtocesti Prometna nesreča na gorenjski avtocesti
N1
prometna prometna
PU Kranj

Tako hudih prometnih nesreč je v zadnjem času manj, kot jih je bilo pred 15 leti. “Z drugimi aktivnostmi moramo intervencijske službe ohranjati kondicijo za takšna posredovanja, ki so zato toliko pomembnejša,” je pojasnil Felkar.

Proti jutru, ko je promet po avtocesti znova stekel, so policisti zaznali, da so nekateri vozniki izrabili reševalni pas za lastno vožnjo. “Z dodatnimi policisti smo poskušali te stvari preprečiti, predvsem urejati promet na najbolj prometnih križiščih, da ni prihajalo večjih kršitev,” je še povedal Sušanj.

Le dobra polovica umrlih voznikov avtov uporabljala varnostni pas

Kar 44 odstotkov voznikov, ki so letos umrli v prometnih nesrečah, ni uporabljajo varnostnega pasu, pa opozarja agencija za varnost prometa (AVP). Med hudo poškodovanimi pa je varnostni pas uporabljalo 78 odstotkov voznikov. Stopnja uporabe je bila največja pri lažje telesno poškodovanih voznikih osebnih avtomobilov, saj je varnostni pas uporabljalo 92 odstotkov voznikov. Med tremi umrlimi potniki v osebnih vozilih je stopnja uporabe varnostnega pasu znašala 67 odstotkov.

Policija je do 21. junija po začasnih podatkih ugotovila 22.376 kršitev neuporabe varnostnih pasov, kar 2.407 kršitev pa je povezanih z neuporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih. Ob tem AVP poudarja, da so otroci najbolj izpostavljeni, saj že ob lažjih trkih lahko utrpijo hujše posledice.

Zato v ponedeljek agencija in policija začenja nacionalno preventivno akcijo. Vsaka policijska uprava bo v času nacionalne preventivne akcije izvedla po en poostren nadzor nad uporabo varnostnih pasov, sicer pa bodo policisti aktivnosti v zvezi z akcijo izvajali ob rednem delu.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.