V predoru na trasi drugega tira je v torek izbruhnil požar. Delavce so evakuirali, dva pa sta potrebovala zdravniško oskrbo. Požar je uničil tovorno vozilo in poškodoval del napeljave v predoru. Gasilci ob tem opozarjajo na pomanjkljivo opremo. Kako odgovarjajo v 2TDK?
V torek popoldne je na delovnem stroju v predoru na trasi drugega tira izbruhnil požar. Kot so sporočili s Policijske uprave Koper, je tovorno vozilo zagorelo v predoru od Mihel proti Preložam. Policisti so ugotovili, da je na vozilu nenadoma prišlo do samovžiga, ko je to bilo na globini 1.800 metrov od vhoda v predor.
Ker voznik požara ni mogel sam pogasiti, je tovorno zapustil in se pravočasno umaknil na varno. Na vozilu je nastala materialna škoda v višini 80.000 evrov. O zadevi bodo policisti na tožilstvo podali poročilo, so še dodali na PU Koper.
Danes pa so iz Zavoda za gasilno in reševalno službo Sežana sporočili, da so skušali delavci požar gradbišču pogasiti, vendar neuspešno. Vse so evakuirali iz predora, pri čemer so dvema, ki sta predor zapustila zadnja, na gradbišču nudili zdravniško oskrbo. Nadaljnjega zdravljenja nista potrebovala.
V zavodu so opozorili, da so imeli pri intervenciji težave, saj nimajo primernega vozila. Tako so morali ob prvem poskusu gašenja predor zapustiti, vanj pa so lahko vstopili šele čez nekaj ur. Opozorili so tudi na težave s komunikacijo, saj radijske zveze niso delovale.
Gasilci so opozarjali, da nimajo ustrezne opreme
Družbo 2TDK, ki bdi nad projektom drugega tira, in pristojne inšpekcijske službe so po lastnih navedbah že dlje časa opozarjali, da gre z vidika posredovanja v primeru požarov za zelo zahtevno gradbišče, ki zahteva poseben operativni gasilski načrt in določitev pristojnosti med službami.
“V poročilih iz vaj smo vsakič opozarjali na enake nerešene zadeve: da gasilci nimamo opreme za daljše posredovanje v predorih, da niso urejene pristojnosti posredovanja, da nimamo druge primerne opreme. Poleg tega družba 2TDK ne sledi predlogom gasilcev, ki bodo predvidoma zadolženi za posredovanje na trasi drugega tira, glede nabave primernih vozil in opreme za posredovanje na tako zahtevni infrastrukturi,” so dodali.
Na drugi strani se 2TDK brani, da z gasilskimi društvi na tem območju vodijo ustrezen dialog in da se zavedajo pomena varnosti, ki ji povečajo ustrezno skrb in pozornost. Dodali pa so, da je treba ločiti med intervencijami v času gradnje in času obratovanja železniške proge. “Za celotno varnost na gradbiščih drugega tira je odgovoren izvajalec gradbenih del, ta je deloval v skladu z Načrtom obrambe in reševanja oziroma v skladu z Varnostnim načrtom,” so zapisali.
Novembra so skupaj z izvajalci gradbenih del in inšpektoratom za naravne vire in prostor organizirali republiško rudarsko reševalno vajo, ki je bila uspešno izvedena, pravijo.
“Družba 2TDK bo po zaključeni gradnji za čas obratovanja železniškega prometa na trasi drugega tira zagotovila vso potrebno gasilsko opremo, ki je bila za varno obratovanje proge zahtevana s strani uprave za zaščito in reševanje. Zaključen je razpis za nakup dveh dvopotnih reševalnih vozil za interveniranje v železniških predorih, ki bodo skladno s soglasjem uprave za zaščito in reševanje predani Gasilski brigadi Koper in ZGRS Sežana. V družbi 2TDK smo pri nakupu opreme in specifikacijah nabave dvopotnih reševalnih vozil sledili zahtevam gasilske stroke,” so še dodali.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje