Preiskovalci bodo v okviru preiskav ugotavljali, ali Facebook neupravičeno uporablja podatke, zbrane v njegovih družbenih omrežjih, aplikaciji za zmenke in oglaševalskih platformah. Predrobno bodo preučili tudi, ali ti podatki podjetju prinašajo neupravičeno konkurenčno prednost.
Evropska komisija je danes naznanila protimonopolno preiskavo glede Facebookove uporabe podatkov, ki jih dobi od oglaševalcev. Kot poroča francoska tiskovna agencija AFP, želi komisija s preiskavo ugotoviti, ali daje uporaba teh podatkov Facebooku nepošteno prednost na trgu spletnih oglasov. Podobno preiskavo bo izvedla tudi Velika Britanija.
“Podrobno bomo preučili, ali ti podatki Facebooku prinašajo neupravičeno konkurenčno prednost, zlasti v sektorju spletnih oglasov, kjer Facebook tekmuje tudi s podjetji, od katerih zbira podatke,” je dejala izvršna podpredsednica Evropske komisije, pristojna za konkurenco, Margrethe Vestager.
Podobno preiskavo zoper družbo, ki upravlja istoimensko družbeno omrežje, je danes sicer naznanil tudi britanski varuh konkurence. Primera, ki sta ju odprla Evropska komisija in britanski varuh konkurence CMA, sta ločena, a regulatorji tesno sodelujejo, navaja AFP.
Neupravičena konkurenčna prednost
Preiskovalci bodo v okviru preiskav obenem ugotavljali, ali Facebookova enotna prijava uporabnika družbi omogoča, da neupravičeno uporablja podatke, zbrane v njegovih družbenih omrežjih, aplikaciji za zmenke in oglaševalskih platformah.
“Facebook zbira ogromno količino podatkov o dejavnostih uporabnikov svojega družbenega omrežja in izven njega,” je dejala podpredsednica EU in evropska komisarka za konkurenčnost Margrethe Vestager.
Podrobno bodo preučili, ali ti podatki Facebooku prinašajo neupravičeno konkurenčno prednost, zlasti na področju spletnih oglasov, kjer ljudje dnevno kupujejo in prodajajo blago in kjer Facebook tekmuje tudi s podjetji, od katerih zbira podatke, je pojasnila.
“V današnjem, digitalnem gospodarstvu podatki ne smejo biti uporabljeni na načine, da izkrivljajo konkurenco,” je opozorila komisarka.
Uradna preiskava je sledila predhodni preiskavi, ki se je osredotočila na Facebookovo storitev Marketplace, ki je na voljo večini od treh milijard Facebookovih uporabnikov. Podjetja, ki oglašujejo na Marketplaceu, morajo Facebooku posredovati podatke, na podlagi teh pa bi lahko spletni velikan izkrivljal konkurenco, menijo na komisiji.
Roka za zaključek preiskave ni, na komisiji pa pravijo, da bo njeno trajanje odvisno od dejavnikov, kot je sama kompleksnost primera.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!