Kako Hofer pojasnjuje, da je njegova košarica zdaj najdražja

Gospodarstvo 02. Nov 202213:55 10 komentarjev
Hofer
Borut Živulović/BOBO

Zadnji popis cen košarice osnovnih živil je številne potrošnike presenetil, saj se je za najdražjega izkazal Hofer, ki ga sicer potrošniki pretežno prepoznavajo kot ugodnejšega trgovca, zato je to, da je bila tokrat košarica prav pri njih najdražja, mnoge presenetilo. Kako to dejstvo branijo v Hoferju? Kot so pojasnili za N1, po njihovi oceni popis cen ne odraža realnega stanja, in dodajajo, da po njihovem prepričanju nekateri konkurenti izdelke, ki jih meri košarica, prodajajo z negativno maržo, da bi se tako prikazali kot ugodnejši.

Četrti popis cen živil med slovenskimi trgovci je prinesel presenetljive rezultate. Najdražjo košarico osnovnih živil je konec oktobra imel Hofer, ki v zavesti potrošnikov velja za diskontnega in cenejšega trgovca.

15 osnovnih živil je v Hoferju stalo 46,09 evra. V primerjavi z ostalimi trgovci je imel Hofer višje predvsem cene mesa, kažejo podatki spletnega primerjalnika cen. Med tem je bila košarica osnovnih živil najugodnejša v Tušu, kjer je potrošnik za osnovno košarico odštel 39,17 evra.

Od začetka popisovanja do zadnjega popisa se je povprečna cena košarice osnovnih živil znižala za 16,4 odstotka. Od zadnjega popisa se je košarica pocenila za 1,35 odstotka. Košarica najcenejših živil pa v povprečju stane 41,74 evra.

popis cen hrane
ministrstvo za kmetijstvo

Kako najdražjo košarico osnovnih živil pojasnjujejo v Hoferju?

Ker so rezultati popisa številne potrošnike presenetili, smo se za pojasnila obrnili na trgovca. Hofer ocenjuje, da znižanje cen košaric osnovnih živil ne odraža gibanj cen na trgu. Opozorili so, da se je po podatkih statističnega urada hrana medletno podražila za več kot 17 odstotkov. “Košarica 15 izdelkov prikazuje ozek nabor ponudbe, ki ni reprezentativen za celotno ponudbo. Ti izdelki se namreč v pogostih primerih prodajajo z negativno maržo z namenom prikaza najnižjih cen posameznega trgovca. To vsekakor ne more biti prikaz realnega stanja celotne ponudbe, saj to poslovno ne bi bilo dolgoročno vzdržno za nobenega deležnika v dobavni verigi,” so pojasnili za N1.

Poudarili so, da skrbijo za nizke cene vseh svojih izdelkov in ne zgolj izbranih petnajstih. “To počnemo z rednimi popisi konkurence, s čimer kupcem zagotavljamo, da pri nas dobijo najugodnejšo ponudbo. Hkrati pa ostajamo fer ne le do kupcev, ampak tudi do dobaviteljev, zato pri odkupu izdelkov dobaviteljem pridemo naproti in s tem ohranjamo vzdržnost dobavne verige,” so dodali.

Ali Hoferjeve navedbe, da se nekateri konkurenti poslužujejo negativnih marž, držijo, smo vprašali Mercator, Spar, Lidl, Tuš in Eurospin, skratka vse trgovce, ki so poleg Hoferja vključeni v nadzor cen prehrane. Njihove odgovore lahko preberete tukaj.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje