Netflix se prvič v zadnjem desetletju spopada z izgubo naročnikov

Gospodarstvo 20. Apr. 202209:41 > 10:231 komentar
Delite:
Netflix
Foto: PROFIMEDIA

Število naročnikov na pretočni platformi Netflix je prvič po desetih letih upadlo. Podjetje je imelo ob zaključku tega poslovnega četrtletja 221,6 milijona naročnikov, kar je 200.000 manj kot pred tremi meseci. Vrednost delnic je zato padla za več kot 25 odstotkov, kar je podjetje stalo približno 30 milijard dolarjev (okoli 27,7 milijarde evrov), navaja spletni portal TechCrunch.

Pretočna platforma Netflix je zadnjih deset let opažala neprestano rast naročniške baze – vse do zdaj. V pismu delničarjem za to poslovno četrtletje so sporočili, da je bilo število naročnikov za 200.000 manjše kot prejšnje četrtletje. Z 221,8 milijona se je zmanjšalo na 221,6 milijona.

Novica o padcu naročnikov je povzročila velik padec cene delnic. V enem dnevu je ta padla za 25,73 odstotka, s čimer je podjetje po navedbah TechCruncha izgubilo 30 milijard dolarjev oziroma približno 27,75 milijarde evrov tržne vrednosti. Netflix ob tem pričakuje nadaljnji upad števila naročnikov. Za drugo četrtletje napovedujejo še dodatno izgubo naročnikov, okoli dvemilijonsko. V pismu delničarjem so navedli več razlogov za tako strm padec naročnikov, vse od deljenja gesel, konkurenčnih ponudnikov, epidemije covida-19 do inflacije.

Od platforme se je poslovilo 700.000 Rusov

Izguba naročnikov je posledica več dejavnikov, po navedbah Netflixa je bil največji razlog vojna v Ukrajini. Ko se je Netflix na začetku marca umaknil iz Rusije, je podjetje izgubilo 700.000 naročnikov. Upočasnjen promet so od začetka invazije imeli tudi v Ukrajini in nekaj drugih regijah srednje in vzhodne Evrope, ki jih je prizadela vojna, poroča TechCrunch.

Manjše število novih naročnikov kot prejšnja leta platforma pripisuje tudi temu, da je bilo veliko najbolj priljubljenih serij, kot je Bridgerton, izdanih pred tem poslovnim četrtletjem. Netflix že leta tekmuje s televizijo, Amazonom, YouTubom in Hulujem, toda v podjetju pravijo, da so v zadnjih treh letih na trg prodrli novi tekmeci, piše TechCrunch.

Je rešitev zaračunavanje za deljenje gesla?

Da bi naslovili težavo souporabe profilov z deljenjem gesel, je Netflix začel testirati možnost, pri kateri uporabniki plačajo več, če storitev delijo z ljudmi zunaj svojega gospodinjstva. Podjetje za zdaj testira svojo novo politiko v Čilu, Kostariki in Peruju, a jo namerava razširiti tudi v druge države. Analitik družbe Cowen & Co ocenjuje, da deset odstotkov od skoraj 116 milijonov gospodinjstev v ZDA gleda Netflixove filme in serije, ne da bi za to plačevali naročnino. Če se zaračunavanje za deljenje gesla izide, lahko to Netflixu prinese še 1,6 milijarde dolarjev (približno 1,46 milijarde evrov).

Po poročanju TechCruncha pa namerava Netflix prvič sodelovati z oglaševalci. Čeprav se je leta izogibal prikazovanju oglasov, sedaj načrtuje cenejšo, z oglasi podprto različico platforme, ki bi morda privabila nove naročnike. V pismu delničarjem so zapisali še, da se bodo z izgubo naročnikov borili tako, da bodo poskusili izboljšati kakovost vsebin.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar