Nova glavna avtobusna postaja: “Vizija vstopnih vrat v prestolnico države”

Gospodarstvo 14. Dec 202112:44 > 13:16 1 komentar
Avtobusna postaja Ljubljana
ZAPS

Slovenske železnice so izbrale rešitev za gradnjo nove glavne avtobusne postaje v Ljubljani. Izbrana je bila rešitev biroja Bevk Perović arhitekti. Vrednost projekta nove avtobusne postaje, ki bo stal ob Vilharjevi cesti, je ocenjena na 70 milijonov evrov.

Aprila so Slovenske železnice skupaj z Zbornico za arhitekturo in prostor (ZAPS) razpisale arhitekturni natečaj za novo glavno avtobusno postajo v Ljubljani. Aktualna je namreč že močno zastarela in dotrajana ter ena večjih črnih pik prestolnice.

Komisija je med devetimi projekti za zmagovalno natečajno rešitev izbrala projekt biroja Bevk Perović arhitekti, ki so se med drugim podpisali pod ljubljansko džamijo, ob tem sta njegovi rešitvi zmagali tudi pri dveh pomembnih državnih projektih – NUK 2 in Drami.

Komisija je v poročilu zapisala, da je zmagovalna rešitev “vizija vstopnih vrat v prestolnico države in ima ambicijo vzpostaviti metropolitanski značaj nove avtobusne in železniške postaje Ljubljane”.

Avtobusna postaja je le en del celotnega projekta na širšem območju, kjer sta trenutno avtobusna in železniška postaja. Projekt Emonika vključuje gradnjo nove železniške in avtobusne postaje, ob tem pa še nakupovalno središče, hotel in več poslovnih stavb. Prvič so projekt predstavili leta 2007, po takratnih napovedih pa bi morala biti gradnja zaključena leta 2010.

Avtobusna postaja Ljubljana
ZAPS

Preselila se bo na drugo stran železnice

Nova glavna avtobusna ne bo več ob Masarykovi cesti, ampak jo bodo premaknili na drugo stran železnice ob Vilharjevo cesto. V pritličju bo prostor za avtobuse, nad njim bo čakalnica, kjer bo tudi povezava z železniško postajo. V tem delu so predvidene tudi drogerija, lekarna, knjigarna, cvetličarna, restavracija in mini trgovina.

V višjih nadstropjih bodo poslovni prostori Slovenskih železnic. Velik del zunanjosti stavbe bo steklen, pogled s čakalnice pa bo mogoč proti mestu in železniškim peronom.

Pod stavbo bodo štiri podzemne etaže, kjer bo urejena kolesarnica z več kot tri tisoč mesti, v nižjih etažah pa bo 650 parkirnih mest za avtomobile. Projekt je ocenjen na približno 70 milijonov evrov, gradnja naj bi se začela do konca prihodnjega leta. Nova avtobusna postaja naj bi bila končana na začetku leta 2025.

Prečni prerez avtobusna postaja
ZAPS

Po premiku širša Masarykova

S premikom avtobusne postaje ob Vilharjevo cesto se bo ob Masarykovi sprostilo veliko prostora. To naj bi izkoristili za širitev ceste. Kot je pred meseci poročal Dnevnik, naj bi skupaj zaradi premika avtobusne postaje pridobili 37 metrov, kar bi omogočalo ureditev štiripasovnice na Masarykovi cesti, ob tem pa bo prostor tudi za širok pločnik in kolesarsko stezo, medtem ko bo na sredini drevored in rezerviran prostor za tramvaj.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje