Po dolgem času se gradi nova sedežnica na slovenskih smučiščih

Gospodarstvo 23. Okt 202117:01 0 komentarjev
Sedežnica
Žiga Živulović jr./BOBO

Smučarska sezona je pred vrati. Večja smučišča pričakujejo prve smučarje konec novembra in na začetku decembra. Po desetletju se bodo slovenska smučišča pohvalila tudi z novo sedežnico. Gradijo jo v Kranjski Gori, prvotno pa bo namenjena pohodnikom, saj morajo progo še urediti.

Sramežljiva napoved, da je smučarska sezona pred vrati, je prišla v obliki manjše snežne pošiljke na nekaterih smučiščih. Sneg je na tanko pobelil tla na Pohorju in Rogli, vendar se pričakovano ni obdržal. Vseeno je smučarska sezona blizu, na smučiščih pa upajo, da bo boljša kot zadnji dve, ki ju je močno zaznamovala epidemija covida-19. Večina centrov odprtje načrtuje v decembru, bolj natančno pa se bodo odločali na podlagi vremenskih razmer.

V Sloveniji je registriranih 49 smučišč, od tega jih pozimi obratuje 12. Po podatkih iz leta 2019 deluje nekaj manj kot 190 žičnic, kažejo podatki družbe K&Z, ki je pred dvema letoma opravila študijo Gorski centri v Sloveniji za gospodarsko ministrstvo.

Žičniške naprave na slovenskih smučiščih so zelo stare. Povprečna starost presega 30 let, v zadnjih desetih letih pa v Sloveniji praktično nismo zgradili nobene večje žičniške naprave, z izjemo manjših otroških poligonov in trakov.

Kranjska Gora proge
Ski Kranjska Gora

Sedežnico gradijo, progo morajo še urediti

Z novo veliko pridobitvijo se bodo konec letošnjega oziroma na začetku prihodnjega leta lahko pohvalili v Kranjski Gori, kjer so začeli gradnjo sedežnice Vitranc 2. Potekala bo po zdajšnji trasi stare enosedežnice, naložba pa je vredna tri milijone evrov. Staro sedežnico, ki je začela obratovati davnega leta 1958, so že podrli, zdaj pa potekajo pripravljalna dela. Nova sedežnica bo tako znova omogočila dostop do vrha Vitranca, gre pa za štirisedežnico znamke Leitner.

Sedežnica pomeni tudi konec sanj o gondoli, ki bi imela spodnjo postajo na mestu nekdanje žičnice Preseka, vendar zanjo niso dobili soglasja Zavoda Republike Slovenije za varstvo narave. To območje je namreč tudi življenjski prostor divjega petelina. Zato so se odločili za sedežnico, za katero so že imeli gradbeno dovoljenje, sama gradnja pa je le prvi del projekta.

Za zdaj smučarji od nove sedežnice ne bodo imeli veliko, zagotovo je ne bodo uporabljali v letošnji smučarski sezoni, saj je treba urediti še progo, ki so jo opustili v 80. letih prejšnjega stoletja.

“Datuma za odprtje proge za zdaj še nimamo. Če bo šlo vse po načrtih, bi poleti začeli panoramske prevoze,” pojasnjuje Irena Gole iz RTC Kranjska Gora. Ob tem v Kranjski Gori gradijo še novo garažo za shranjevanje opreme in posodabljajo sistem za umetno zasneževanje.

Pohorje
Miloš Vujinović/BOBO

Pohorje odkupil “paket Areh”, na Voglu pridobivajo dokumentacijo

Na Pohorju, največjem slovenskem smučišču po skupni dolžini prog, strošek pripravljalnih del na zimsko sezono ocenjujejo med 500 in 600 tisoč evri. Na terenu poteka mulčenje smučarskih terenov, odvodnjavanje in vzdrževanje vodnih črpališč in žičnic. Največja investicija je odkup več zemljišč, žičnic in spremljevalnih objektov na območju Areha.

Tudi na Voglu potekajo vzdrževalna dela na nihalni žičnici in drugih napravah. V prihodnjih letih nameravajo obnoviti in zamenjati starejše žičniške naprave z novimi, trenutno pa so v fazi pridobivanja projektne dokumentacije za novi sedežnici na Zadnji Vogel in Šija. Prvo naj bi nadomestila krožna kabinska žičnica, ki bo pridobitev tudi za poletno sezono.

Kanin bo moral do 2023 zamenjati krožno kabinsko napravo

Na Kaninu so povsem odvisni od naravnega snega, saj nimajo umetnega zasneževanja. Za zagon naprav potrebujejo vsaj 1,5 metra snega. Pričakujejo, da bodo vsaj ob koncih tedna obratovali že novembra.

Zaradi katastrofalnih zadnjih dveh sezon, ko so obratovali zelo malo, tudi pred novo niso izvedli večje naložbe. Za letošnjo predvidevajo obratovanje vseh naprav, večje projekte pa pričakujejo v prihodnjih letih.

“Kanin se v letu 2023 pripravlja na investicijo v novo krožno kabinsko napravo, saj zdajšnji gondoli poteče veljavno obratovalno dovoljenje (50 let), zato bo to naložba, ki bo dejansko pomenila veliko novost na Kaninu,” pojasnjuje direktorica Manuela Božič Badalič.

Kanin
Janko Humar/BOBO

V Cerknem, na Krvavcu in Rogli redna vzdrževanja

V Cerknem bodo izvedli redna vzdrževalna dela in opravili tehnične preglede. Podobno bo tudi na Krvavcu, kjer bodo ob vseh obveznih pregledih opravili še nekaj naložb v obnovo ceste in v opremo za zasneževanje, so poročale Finance.

Večjih investicij ne načrtujejo niti na Rogli, kjer prav tako poteka redno vzdrževanje, obnovili pa so smučarski bar Uniorček, ki ima novo kuhinjo in večjo teraso.

Kako bo videti letošnja smučarska sezona?

Za zdaj natančnih in dokončnih informacij, pod kakšnimi pogoji bo potekala smučarska sezona, še ni. Tako ni jasno, ali bo potreben pogoj PCT.

Žičničarji so že poslali pobudo na Nacionalni inštitut za javno zdravje, da ne bi bilo omejitev števila potnikov niti na zaprtih napravah.

Na NIJZ pojasnjujejo, da koronske ukrepe predlaga strokovna skupina, o njih pa odloča vlada. NIJZ bo pred začetkom pripravil posodobljena priporočila, strokovna skupina pa za zdaj o tem še ni razpravljala.

Po priporočilih z letošnjega februarja velja, da je na zaprtih manjših žičniških napravah, kot so krožne kabinske žičnice, priporočen le en potnik. Izjeme so osebe, ki živijo v skupnem gospodinjstvu ali so tudi sicer v tesnih stikih.

Na večjih zaprtih žičniških napravah je priporočena razdalja vsaj 1,5 metra, ob tem pa se priporočajo talne oznake za stojišča. Na sedežnicah in vlečnicah je priporočen en prost sedež med osebama, vozovnice pa naj se, kjer je mogoče, kupuje po spletu.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!