Festival Sonica do 2. oktobra na osmih ljubljanskih prizoriščih

Kultura 27. Sep 202114:44 > 16:09 0 komentarjev
+MSUM
BOBO

Z odprtjem samostojne razstave finskega umetnika Tuomasa A. Laitinena v +MSUM se začenja 13. festival Sonica. Do 2. oktobra bo festival na osmih ljubljanskih prizoriščih skupno ponudil deset dogodkov, na katerih se bo predstavilo več kot 20 mednarodnih in slovenskih umetnikov. V sodelovanju z Mestom žensk ga bo sklenil koncert Aishe Devi.

Tema letošnje Sonice Labirint odpira pot koži izhaja iz naslova kompozicije Maryanne Amacher, ustvarjene za plesno družbo koreografa Merceja Cunninghama in služi “kot izhodišče za raziskovanje nevidnih sil, ki obdajajo in izvirajo iz naših teles, so v odnosu z našim okoljem, same med seboj in z mnogimi entitetami, ki nas sestavljajo”. Letošnja tema “tudi sam festival dojema kot telo, ki ga vedno znova preoblikuje zvok”, so zapisali organizatorji festivala iz Muzeja tranzitornih umetnosti MoTA.

Med gosti letošnje izdaje je finski umetnik Tuomas A. Laitinen, ki v svojih raziskavah prepletenosti medvrstnega sobivanja dela z gibljivimi slikami, zvokom, svetlobo, steklom, kemičnimi in mikrobnimi procesi ter z algoritmi. Že od leta 2016 se v delu svojega umetniškega raziskovanja in prakse dotika raziskav razmišljanja in zavedanja nečloveških umov, še zlasti hobotnic. V +MSUM bo drevi prestavil video delo Hemocianin, ki vzporeja prizore vročega tekočega stekla in telesne gibe hobotnice.

Umetnik je na današnji novinarski konferenci povedal, da je ob ustvarjanju v steklu videl podobnost med vročim tekočim steklom in telesnimi gibi hobotnice, in tedaj se mu je tudi porodila ideja, da izdela steklene skulpture za hobotnice. Doslej jih je 12. Video prikazuje hobotnice v interakciji z njegovimi skulpturami, ena od steklenih skulptur pa je tudi predstavljena na razstavi.

Fenomen repetitivne glasbe

V torek bo v Slovenski kinoteki projekcija filma Balada o Genesis in Lady Jaye (2011) v režiji Marie Losier, glasbeni del pa bo v sredo na novem prizorišču v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) zaznamovala predstavitev novega albuma domačega Octexa z naslovom Mindrifft.

Kot je povedal Octex, se je po nekaj letih samoizolacije, kamor se je umaknil iz razočaranja nad glasbeno sceno in industrijo, odločil, da se letos vrne. Nabralo se mu je namreč veliko glasbe, za katero bi “bilo vseeno škoda, da ostane pri njem v studiu”. Najboljši način se mu je pri tem zdel, da starta svojo založbo Polynya music, in kot prvi je pri njej izdal album Mindrifft.

V njem raziskuje fenomen, ki se pojavi ob poslušanju repetitivne glasbe, “ko začnemo slišati tonalne in ritmične variacije, ki jih dejansko v glasbi ni”. Pri delu v studiu je namreč odkril, da pride pri vključevanju takšnih variacij v glasbo do nekega “psihedeličnega oz. hipnotičnega učinka, ko možgani dejansko ne vedo več, kaj je resnično v glasbi in kaj si sami predstavljajo”. V MAO bo predstavil avdiovizualni performans, v katerem bodo glasbo spremljale podobno hipnotične vizualije, je pojasnil.

Zaključek festivala zaznamovan z žensko mistiko

Pred tem so organizatorji s SIGIC-em in Centrom za Kreativnost pripravili diskurzivni program s številnimi gosti, na katerem bo med drugim govor o orodjih, ki jih lahko uporabi mlad glasbenik za prodorno kariero, ter o arhivu ameriške skladateljice in umetnice Maryanne Amacher, ki so se ji poklonili z izbiro festivalske teme.

Na tradicionalnem koncertu v CUK Kinu Šiška bo nastopil Shackleton, v Klubu Cankarjevega doma pa se obeta nastop glasbenikov, ki so sami izdelali svoja glasbila. Zaključni sobotni festivalski večer bo potekal v sodelovanju z Mestom žensk in bo po napovedi zaznamovan s “prevratniško, alkemistično žensko mistiko”. Nastopila bo Aisha Devi, katere performansi povzdigujejo prisvojene vzorce pop in rave kultur, ob njej pa bosta oder zasedli še Jessika Khazrik in Kezz.

Del festivala je tudi skupinska razstava Brezmejni umi telesa v Galeriji Equrna, ki jo je kuriral Brandon Rosenbluth.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!