V stalni zbirki Narodne galerije je odslej na ogled slika Mateja Sternena Pri šivanju. Kot so sporočili, je slika v Narodno galerijo prišla iz zbirke umetnin farmacevtske družbe Lek d.d. in bo do odpoklica na ogled širši javnosti. Razstavljena je v novem krilu galerije, kjer je med drugim na ogled tudi Sternenova slika Rdeči parazol.
Slika Pri šivanju iz leta 1902, ki je bila doslej poznana le po črno-beli fotografiji, pomembno dopolnjuje poznavanje Sternenovega zgodnjega opusa. Prišteva se še med njegove pleneristične slike, ki jih je izvajal iz realističnih ustvarjalnih načel. V njej dominirata široka münchenska poteza in bleščeča naravna svetloba, ki lije v prostor skozi odprto okno. Svetloba preseva v belinah skozi tekstil in se odbija od belih sten. Dekle je belo oblečeno, kot vse Sternenove zgodnje ženske figure, in nosi moder predpasnik, so o sliki zapisali v Narodni galeriji.
Matej Sternen je bil risar, restavrator, grafik in pedagog, predvsem pa tehnično odlično izurjen slikar. Med slovenskimi impresionisti je edini dokončal akademijo, in to na Dunaju. Živel je tudi v Münchnu in hodil v slikarsko šolo Antona Ažbeta. Uveljavil se je kot slikar ženske figure, v njegovem opusu pa prevladujejo akti, portreti in vedute.
Kot navajajo v galeriji, najnovejša likovna pridobitev Pri šivanju razkriva del Sternenovega življenja. Umetnik se je proti koncu leta 1901 za krajši čas vrnil na Dunaj k šivilji in priložnostnemu modelu Frančiški Zelich, ki je naslednje leto rodila deklico. A že pred novim letom se je podal v München k Ažbetu in se do jeseni znašel v novem razmerju z Rozo Klein, ki jo je večkrat upodobil, tudi v Rdečem parazolu.
V stalni zbirki Narodne galerije je odslej razstavljenih deset Sternenovih del. Dobro desetino del v stalni zbirki galerije sicer predstavljajo dela, ki so last zasebnikov, različnih ustanov ali so del korporativnih zbirk, so še zapisali v sporočilu za javnost.
Sternen (1870-1949) se je rodil v Verdu pri Vrhniki. V Münchnu je srečal Riharda Jakopiča, Matijo Jamo in Ivana Groharja. Z Jakopičem sta odprla zasebno slikarsko šolo v Ljubljani, kjer je Sternen prevzel del pouka, a jo je zaradi gmotnih težav prepustil Jakopiču. Po vojni si je zgradil hišo na Mirju, kjer je od leta 1924 v svojem ateljeju poučeval slikarstvo in restavriranje. V poletnem času je potoval in restavriral po Sloveniji in Hrvaški. Druga svetovna vojna je njegovo terensko delo prekinila, slikanje aktov in portretov pa je nadaljeval skoraj do smrti.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!