V novomeškem Anton Podbevšek Teatru (APT) v letošnjem letu načrtujejo premiere štirih predstav, ki so jih strnili pod skupen naslov Strah pred pravimi solzami. Nastale so pod taktirkami slovenskih režiserjev, ki so za literarno podlago vzeli dela različnih tujih avtorjev.
V marcu v Anton Podbevšek Teatru (APT) načrtujejo primero predstave z naslovom S samimi samotami obdana samota: Partitura za Milana Kundero v režiji Maše Kagao Knez. Po režiserkinih besedah gre za gledališko-plesno uprizoritev, ki ni mišljena kot uprizarjanje del omenjenega češko-francoskega pisatelja, ampak kot počastitev in zahvala njegovemu literarnemu opusu. V predstavi, v kateri bodo sodelovali štirje plesalci in Borut Veselko, bodo skušali uprizoriti sobivanje med besedo, glasbo in gibom, je povedala na današnji predstavitvi programa APT.
Junija v novomeškem teatru načrtujejo premiero predstave Goran Marković: Beograjski trio. Po besedah režiserja, ravnatelja APT Matjaža Bergerja, je omenjena knjiga nekakšno arhivsko gradivo pričevanj predvsem z Golega otoka, za zbiranje katerega je Marković potreboval kar 25 let. Opisuje ravnanje političnih oblasti v nekdanji državi, koncentracijsko taborišče, razčlovečenje in mehanizme totalitarnih sistemov, pri čemer iz kolaža dnevniških zapisov, pisem, uradnih poročil, zapisnikov, prisluhov in pričevanj Marković sestavi zgodbo, ki bralca posrka vase.
Novembra v APT napovedujejo premiero uprizoritve, nastale na literarni osnovi knjige Aleksandra Hemona Knjiga mojih življenj, ki je nekakšna zbirka njegovih avtobiografskih esejev. V predstavi bo režiserka Ivane Djilas opozorila na temo nevidnih ljudi, ki jih nevidne delajo vsakodnevna krizna žarišča in konflikti v svetu. Ti ljudi potiskajo v nevidnost, pri čemer se morajo vedno znova truditi, da iz te nevidnosti prilezejo ven in začnejo znova živeti, je povedala režiserka.
V letošnjem letu APT načrtuje še premierno uprizoritev glasbeno-gledališče predstave Duo Silence: Proces (I), s katerim se kot režiserja občinstvu prvič predstavljata Boris Benko in Primož Hladnik. V predstavi sta kot motiv uporabila delo Proces, avtorja Franza Kafke. V njej obdelujeta procese, v katere smo ujeti in jim ne moremo ubežati, kot so staranje, strahovi in travme, je povedal Benko. Predstava združuje avtobiografske elemente s fikcijo. Kreativno sozvočje monodrame in glasbenega gledališča pa vključuje tudi izlete v lutkovno gledališče in ples.
Vse štiri predstave so v APT strnili pod naslov Strah pred pravimi solzami. Po Bergerjevih besedah gre za naslov knjige Slavoja Žižka, ki je izpeljana iz intervjuja ene od knjig Krzystofa Kieslovskega, v katerem je govoril o odnosu umetnika do intime. “In odnos umetnika do intime generira tudi program APT v letu 2024. Tematsko je vezan na sram, interpasivnost, fantazmo in človekove pravice po postmoderni. Omenjene fenomene generirajo tudi vse štiri produkcije, ki jih načrtujemo,” je Berger dejal ob današnji predstavitvi.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!