Žlehtnoba je brez dvoma eden najbolj pričakovanih, pa tudi najdražjih filmov letošnjega leta. O tem pričajo tudi promocijske kampanje, ki so opazne tako rekoč na vsakem koraku. Hollywood Reporter je naštel kar 58 sodelovanj s podjetji, ki so pred premiero ustvarila izdelke za prodajo z uradnim logom filma. Filmski studio v film polaga velike upe, presenetljivo pozitivno naj bi film sprejeli tudi prvi recenzenti. Kljub temu kampanja za promocijo filma ni bila povsem brez napak.
Prihodnji teden na filmska platna prihaja Žlehtnoba (ang. Wicked) – zgodba, ki že več kot dve desetletji navdušuje oboževalce muzikalov. Leta 2003 so s predstavo začeli nastopati na newyorškem Broadwayu, leta 2006 na slovitem londonskem West Endu, v obeh gledališčih pa je predstava živa še danes. Filmska upodobitev bo uporabila le prvega od dveh delov omenjenega muzikala, ki sicer delno izvira iz romana Gregoryja Maguirja iz leta 1995.
Ekranizacijo spremlja zvezdniška zasedba z Ariano Grande na čelu – eno najuspešnejših pevk in glasbenic zadnjega desetletja, ki je bila za svoje delo nagrajena že z več grammyji. Da je režiser Jonathan Murray Chu z ekipo izbral prav njo, ni naključje. Že v otroških letih je Grande zmagala na enem od tekmovanj, katerega glavna nagrada je bil ogled zakulisja omenjene broadwajske različice muzikala.
Ameriška igralka in pevka Kristin Chenoweth, ki je na Broadwayu upodabljala Glindo (in bila za to tudi nominirana za nagrado tony), se Grande spomni s takratnega ogleda. Že tedaj nad pevko ni mogla skrivati navdušenja. “Pomislila sem, da je zelo dobra,” je dejala po poročanju uradne spletne strani nagrad grammy. Grande je tudi po tem, ko se je njena kariera uspešno razvijala, v mnogih intervjujih poudarjala, da je prav vloga Glinde zanjo sanjska.
Vloga za obe glavni igralki velika prelomnica
Grande je, čeprav je marca izdala nov album Eternal Sunshine, ki ga je še do pred kratkim promovirala, vse aktivnosti, povezane s svojo glasbo, v tem trenutku postavila na stranski tir in se popolnoma posvetila promociji filma. Kot pišejo na spletni strani grammyjev, je vloga za pevko namreč velika prelomnica v njeni že tako bogati karieri.
Ariani Grande muzikali niso tuji, prav tako ji ni tuj Broadway. Leta 2008 je kot 14-letnica debitirala na znamenitem odru. Njena kariera na Broadwayu sicer ni bila dolga, kmalu za tem je na Nickelodeonu namreč začela snemati serijo Victorious, ki ji je med drugim pomagala do svetovne slave. Na samostojno glasbeno pot je dokončno stopila leta 2013, ko je izdala tudi svoj prvi album.
Ob Grande bo drugo od dveh glavnih vlog odigrala britanska igralka Cynthia Erivo, dvakratna nominiranka za oskarja. Tudi njene korenine segajo do Broadwaya, kjer je prvič resneje opozorila nase s predstavo The Color Purple (med letoma 2015 in 2017). Za to vlogo je prejela več nagrad, med drugim tonyja za najboljšo igralko v muzikalu in grammyja za najboljši muzikalni album.
Med bolj uspešnimi filmi, v katerih je nastopala v svoji karieri, sta Harriet (za katerega je prejela omenjeni dve nominaciji za oskarja) in Težave v motelu El Royale. Pričakovati pa je, da bo prav Žlehtnoba največji komercialni uspeh za Erivo.
Erivo in Grande sta med snemanjem postali zelo dobri prijateljici. V mnogih intervjujih pred izidom filma sta potrdili, da sta si zelo blizu.
Kaj je Žlehtnoba?
Žlehtnoba je glasbena predzgodba znamenitega filma Čarovnik iz Oza iz leta 1939, v katerem Dorotejo in njenega psa Tota ponese v neznano deželo. Novi film pripoveduje zgodbo dveh čarovnic – dobre čarovnice Glinde s severa (ki jo odigra Grande) in žlehtnobe Elphabe z zahoda (v upodobitvi Cynthie Erivo) – v tej isti deželi.
Da bodo zgodbo ekranizirali, so v Universal Pictures napovedali že leta 2012, po dolgih pripravah in zamikih snemanja – tudi zaradi pandemije covida-19 – pa so snemanje začeli decembra in končali januarja letos.
Film bo sicer dobil nadaljevanje. Z razpolovitvijo scenarija so ustvarjalci dobili več manevrskega prostora, s katerim so se poglobili v odnose. Več prizorov so lahko neposredno prevzeli iz romana, pa tudi zgodbe o Čarovniku iz Oza, česar jim v muzikalu ni uspelo doseči.
Promocije v polnem teku, a brez škandalov ne gre
Kampanje za promocijo filma potekajo praktično že vse od začetka leta. Prvi 60-sekundni napovednik so objavili med letošnjim Super Bowlom, tekmo ameriškega nogometa, ki vsako leto med polčasom postreže z ikoničnimi glasbenimi nastopi, predvsem pa veliko gledanostjo prek televizijskih sprejemnikov. Poleg tega je Grande oktobra vodila tudi eno bolj priljubljenih ameriških televizijskih oddaj Saturday Night Live in promovirala izid filma.
Oglaševanje poteka tudi s pomočjo široke palete prodajnih izdelkov: od igrač, oblačil in knjig do kozmetičnih izdelkov in dodatkov. Hollywood Reporter je skupno do zdaj naštel že 58 sodelovanj s podjetji, ki so objavili ali izdali takšne ali drugačne izdelke, povezane z izidom Žlehtnobe. Med njimi so denimo Apple, Amazon, H&M, Samsung, Swarowski, Crocs, Forever 21, Monopoly, Lego …
Poleg tega je podjetje Mattel, ki ustvarja znamenite lutke Barbie, ustvarilo lutke z liki iz filma. Prav v povezavi z njimi pa je pred dnevi odjeknila afera. Oboževalci so na embalažah opazili spletno povezavo, ki pa ne vodi do uradne spletne strani filma, kot je bilo sicer predvideno, temveč do spletišča s pornografijo. “Globoko obžalujemo to neljubo napako in nemudoma sprejemamo ukrepe za njeno odpravo. /…/ Starše opozarjamo, da napačna spletna stran ni primerna za otroke. Potrošnikom, ki izdelek že imajo, svetujemo, da zavržejo embalažo izdelka ali zabrišejo povezavo,” so v odzivu zapisali iz podjetja.
“To je najbolj žaljiva stvar, kar sem jih videla”
A ne le težava z lutkami, pred izidom filma je za nekaj drame poskrbel tudi eden od oboževalcev, ki je spremenil uradni poster za film. Na uradni fotografiji Glinda šepeta Elphabi, s čimer so ustvarjalci želeli poustvariti ikonični broadwajski poster – s to razliko, da se tokrat jasno vidi tudi oči Elphabe. Po spletu je oktobra nato zakrožila obdelana fotografija, na kateri obraz Elphabe (oz. Cynthie Erivo) ni več viden v celoti, usta pa so prebarvali v rdečo.
“To je najbolj kruta, najbolj žaljiva stvar, kar sem jih videla, enaka tisti grozni umetni inteligenci, proti kateri se borimo, enaka ljudem, ki postavljajo vprašanje Ali je tvoja p**** zelena?. Nič od tega ni smešno. Nič od tega ni ljubko. To me ponižuje. Ponižuje nas,” je Erivo ob tem zapisala na svojem Instagramovem profilu.
Dodala je, da je originalni poster ilustracija, “jaz pa sem resnični človek”. “Naš plakat je poklon in ne posnemanje. Če urejate moj obraz in skrijete moje oči, pomeni, da brišete tudi mene. In to je zelo boleče,” je še zapisala.
Bi Žlehtnoba lahko presegala rekorde?
Napovedi, kolikšne vsote denarja bi na račun studia lahko prinesel film, so različne. Deadline Hollywood predvideva, da bi Žlehtnoba v prvem vikendu v ZDA lahko zaslužila okoli 70 milijonov dolarjev, Box Office Theory napoveduje zaslužke med 96 in 150 milijoni, Boxoffice Pro pa med 100 in 125 milijoni dolarjev. S 145 milijoni dolarjev, ki jih je studio vložil v film, je nedvomno eden najdražjih filmskih izdelkov letošnjega leta.
Brez dvoma so pričakovanja visoka. Tudi prve recenzije, ki so jih objavili nekateri ameriški mediji, kažejo na to, da bi film gledalce lahko pozitivno presenetil. Kot je to v navadi, je Universal pred uradno premiero film predvajal tudi za ameriško Akademijo znanosti in umetnosti gibljivih slik, tj. ameriško institucijo, ki podeljuje tudi oskarje. Predvajanja se je udeležilo 900 ljudi, kar je največ po filmu Oppenheimer, ki je na letošnjih podelitvah prejel sedem oskarjev.
Prve premiere – denimo v Sydneyju in Los Angelesu – so že mimo, v slovenskih kinematografih pa bodo Žlehtnobo začeli predvajati 21. novembra.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!