
V času, ko prihodki kinematografov padajo in se občinstvo vse raje zateka k pretočnim platformam, režiser Christopher Nolan s filmom Odiseja postavlja nova pravila igre. Napovednik za film, ki bo v kinodvorane prišel šele čez leto dni, se že vrti. Film, ki še ni niti posnet, žanje pozornost množic po svetu. O fenomenu Nolanove Odiseje zato pišejo svetovni mediji.
Oglaševanje
Marketinške kampanje za poletne filmske uspešnice se običajno začnejo približno pol leta pred premiero. A Christopher Nolan s prihajajočim filmom Odiseja, priredbo Homerjevega epa z zvezdniško igralsko zasedbo, kot kaže, postavlja nova pravila, je ta fenomen pred dnevi povzel BBC. Guardian pa je zapisal, da gre verjetno za najdaljšo predprodajo v zgodovini kinomatografije.
Prvi napovednik za film se je namreč v kinematografih začel predvajati že več kot leto pred premiero, ki je načrtovana za 17. julij prihodnje leto. Istega dne letos pa so začeli prodajati tudi vstopnice za otvoritveni konec tedna v formatu Imax 70 mm, ki pa so bile razprodane v manj kot 24 urah. Priložnost so hitro zagrabili tudi preprodajalci, ki vstopnice zdaj prodajajo za več kot 170 evrov.
Oglaševanje
Posebno zanimanje med filmskimi navdušenci vzbuja 70-milimetrski filmski format – široki trak, razvit v 50. letih, ki zadnje desetletje doživlja renesanso, tudi po zaslugi režiserjev, kot so Quentin Tarantino, Paul Thomas Anderson in Ryan Coogler. Prav uspeh Cooglerjevega vampirskega trilerja Grešniki v Imaxu naj bi bil po nekaterih navedbah navdih za drzno predprodajno strategijo Nolanove Odiseje.

Nolan s tem nadaljuje svojo vizijo, da naj film znova pridobi status velikega dogodka in da se obisk kina spremeni v izkušnjo, je še poročal BBC. Odiseja po mnenju poznavalcev združuje vse, kar pritegne množice: vizualni spektakel, prepoznavno zgodbo in igralske zvezde.
Oglaševanje
Odiseja sredi krize kinoindustrije
A film prihaja v času, ko se kinematografi spopadajo z resnimi izzivi. V ZDA in Kanadi so bili prihodki od vstopnic lani kar za 23 odstotkov nižji kot pred pandemijo. K temu so prispevale še stavke v Hollywoodu, pa tudi porast platform pretočnih vsebin in dejstvo, da je veliko filmov na voljo za ogled doma že kmalu po premieri.
"Filmski studii morajo biti vse bolj iznajdljivi, če želijo občinstvo zvabiti nazaj v dvorane," je za BBC dejal Sanjay Singh, ustanovitelj studia Nukhu. Ključ do uspeha po njegovem mnenju ni le tekmovanje z drugimi mediji, temveč tudi spopad s spremenjenimi navadami gledalcev, ki imajo krajšo pozornost in več možnosti izbire kot kdajkoli prej.

Oglaševanje
Nolanovo vztrajanje pri vrhunski kinoizkušnji pa prinaša tudi težave. Imax 70 mm opremo ima v ZDA le 16 kinodvoran, številne regije pa so brez kina. To pomeni, da si številni gledalci filma v želeni obliki sploh ne morejo ogledati, poroča BBC.
Dostopnost ob tem še dodatno omejujejo visoke cene vstopnic in preprodaja po oderuških zneskih. Celo nekateri Nolanovi privrženci niso navdušeni – eden izmed njih meni, da gre za "marketinški trik"in da je absurdno leto vnaprej načrtovati obisk kina.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Najbolj brano
Oglaševanje
Oglaševanje