Z najnovejšim filmom priznanega italijanskega režiserja Nannija Morettija Svetlejša prihodnost se bo nocoj v Slovenski kinoteki začel Teden italijanskega filma. Pod naslovom Ustvarjati film projekt sočasno poteka v več državah, letos že sedmič zapored tudi v kinoteki, kjer ga pripravljajo z Italijanskim inštitutom za kulturo v Sloveniji.
Ob sodobnih celovečernih avtorskih presežkih bodo drevi prikazali tudi restavrirano klasiko iz leta 1956 Železničar (Il ferroviere) režiserja, scenarista in igralca Pietra Germija. Ustvarjalec, ki so ga za časa njegovega življenja domači filmski kritiki označevali za problematičnega in neuspešnega režiserja, je z mednarodnimi nagradami in s svojim opusom, v katerem je od neorealizma prešel k žanru commedie all’ Italiana, dokazal, da sodi ob bok najpomembnejšim italijanskim filmskim ustvarjalcem, je zapisal urednik filmskega programa v kinoteki Igor Prassel.
Železničar, filmska freska o minevanju časa, po Prasslovih besedah pripoveduje “o počasnem toku življenja, o trpkosti, nežnosti, dramatičnosti in sladkosti življenja”. Glasba, ki jo je za ta verjetno najbolj muzikalen film v italijanski kinematografiji napisal Carlo Rustichelli, po Prasslovi oceni še poudarja čustvenost dogajanja.
Slovensko predpremiero bo v sklopu Tedna italijanskega filma v petek doživela drama režiserja Mattea Garroneja Jaz, kapitan (Io capitano, 2023), ki je bila letos nominirana za mednarodnega oskarja. Film pripoveduje o epskem popotovanju dveh mladih senegalskih migrantov, ki prečkata Afriko z vsemi njenimi nevarnostmi, da bi sledila svojim sanjam o Evropi. Pri ustvarjanju filma se je Garrone oprl na resnična pričevanja ljudi. “Kamera je postavljena tako, da snema z zornega kota migrantov in tako o tej sodobni odisejadi pripoveduje z njihovega gledišča, v nekakšnem protikadru podob, ki smo jih vajeni videti z našega, zahodnjaškega zornega kota, zato da bi končno dal besedo tistim, ki do nje navadno ne pridejo,” je pojasnil urednik filmskega programa.
Premierno bodo prikazali še dekadentno tragikomično dramo režiserke Ginevre Elkan Sem ti rekla (Te l’avevo detto, 2023) z, po Prasslovi oceni, odlično igralsko zasedbo (Valeria Golino, Alba Rohrwacher, Valeria Bruni Tedeschi), po resničnih dogodkih posneto romantično dramo o nemogoči homoseksualni ljubezni dveh sicilijanskih mladostnikov Ognjemet ljubezni (Stranizza d’amuri, 2023), ki je režiserski prvenec italijanskega filmskega igralca Giuseppeja Fiorella, ter eksistencialistično dramo Kolibri (Il colibrì, 2022) priznane režiserke Francesce Archibugi, ki je priredila istoimenski roman Sandra Veronesija.
Prvi in zadnji film letošnjega Tedna italijanskega filma pa po Prasslovih besedah pripadata uveljavljenima imenoma sodobnega italijanskega avtorskega filma. Režiser Moretti je v filmu Svetlejša prihodnost odigral različico sebe – režiserja, ki se mukoma trudi posneti svoj najnovejši film, medtem ko je ena mednarodno najbolj nagrajevanih italijanskih režiserk Alice Rohrwacher posnela očarljivo komično fantazijo o izgubljeni ljubezni Himera (La chimera, 2023).
Zanjo pravi: “V kraju, kjer sem odraščala, smo pogosto poslušali zgodbe o skrivnih najdbah, tajnih izkopavanjih in skrivnostnih pustolovščinah. Le pozno ponoči si moral ostati v baru ali se ustaviti v majhni podeželski gostilni, pa si lahko slišal (…) zgodbe o okostnjakih in duhovih, pobegih in temi. Sklenila sem, da o tej večplastni zgodbi posnamem film.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!