
V Slovenski kinoteki v Ljubljani se je nocoj začel jubilejni, 25. Festival neodvisnega filma (FNF), ki predstavlja osrednji prostor svobodnega filmskega izraza na Slovenskem. Selektor Martin Draksler je v tekmovalni program uvrstil 21 filmov, med njimi tri celovečerce in dva srednjemetražna filma. Na letošnji razpis sta skupno prispela 102 filma.
V okviru slavnostne otvoritvene projekcije letošnjega festivala, ki bo potekal do nedelje, je bil predvajani sklop filmov FNF – zgodnja leta, v katerem si je bilo možno ogledati nagrajene filme iz obdobja med letoma 1996 in 2003.
Letošnji FNF bo spremljala strokovna žirija festivala, ki jo sestavljajo scenaristka Ana Lasić, režiser Vid Hajnšek ter srbski režiser in animator Miloš Tomić. Zadnji večer festivala bodo razglasili zmagovalca – dobitnika grand prix festivala ter podelili do štiri posebne omembe.
Lani je na FNF slavil animirani film Borbike režiserke Nike Jurman. Posebno omembo žirije so lani prejeli trije filmi, eden od njih je bil tudi WC kaseta režiserja Perice Rajčića.
“Pojem neodvisnega filma ima dva obraza. V okoljih z razvito filmsko industrijo in prevladujočo kinematografijo, ki duši vsako drugačnost, gre za male, neodvisne producente, ki imajo pomembno vlogo pri uveljavljanju avtorskega pristopa k filmski ustvarjalnosti. V produkcijsko manj razvitih okoljih, kot je naše, pa mislimo bolj na neodvisne avtorje kot na neodvisne producente. Tu gre za filmsko ustvarjalnost, ki svojega mesta ne išče znotraj prevladujoče kinematografije, ampak oblikuje svojo posebno nišo,” so v sporočilu za javnost navedli besede producenta za filmsko dejavnost pri javnem skladu za kulturne dejavnosti Matjaža Šmalca.
Zgodba najpomembnejšega festivala neodvisne filmske produkcije v Sloveniji se je začela leta 1996, ko je v produkciji KUD Cineast v Ljubljani, sprva pod imenom Festival neodvisnega filma in videa Slovenije, zaživel festival, ki je dal prostor neodvisnemu, eksperimentalnemu in ljubiteljskemu filmu in videu. Festival se je v naslednjih letih profiliral v osrednji prostor svobodnega filmskega izraza. Kljub vsem težavam, od finančnih do organizacijskih, pa je s kakšnim letom mirovanja preživel do letos. Od začetka festivala do danes so si obiskovalci lahko ogledali več kot 600 filmov. Za razliko od preteklih let, ko so prevladovale kratke forme, je v minulih letih opaziti rast števila celovečernih filmov, so še zapisali pri Kreativni bazi.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!