V zadnjem mesecu so na regijskih centrih za obveščanje prejeli kar 70 odstotkov nenamernih klicev. Vzrok? Posodobitev programske opreme mobilnih telefonov. "Zaradi teh klicev so lahko linije za tiste, ki pomoč dejansko potrebujejo, zasedene," opozarjajo na upravi za zaščito in reševanje. Kako najnovejšo funkcijo izklopiti?
Ob klicu na številko 112 se v regijskem centru za obveščanje oglasi operater: “Klic v sili, prosim?” Kljub temu da vprašanje večkrat ponovi, na drugi strani linije ni slišati nikogar.
Kar 70 odstotkov klicev na regijske centre za obveščanje v zadnjem mesecu je bilo takšnih. Na upravi za zaščito in reševanje pojasnjujejo, da v teh primerih ne gre za zlorabo številke 112, temveč za nenamerne klice.
Vzrok je v posodobitvi programske opreme mobilnih telefonov (predvsem androidov), ki omogoča, da s petimi zaporednimi pritiski na stransko tipko za vklop in izklop telefona avtomatsko sprožimo klic v sili. “Zaradi teh klicev pa so lahko linije za tiste, ki pomoč dejansko potrebujejo, zasedene,” opozarjajo na upravi.
Če pravočasno ugotovite, da je vaš telefon “samostojno” poklical na številko 112, klic lahko prekinete.
Na upravi za zaščito in reševanje uporabnike telefonov pozivajo tudi, da preverijo, ali njihov telefon tovrstno funkcijo ima, saj jo lahko izklopijo.
Kako, si poglejte v spodnjem posnetku.
Novejše mobilne naprave imajo funkcijo SOS v sili, ki omogoča enostaven klic, a hkrati v naših Regijskih centrih za obveščanje1⃣1⃣2⃣ povzroča veliko število nenamernih klicev, kar pa lahko predstavlja težavo. Zakaj❓ pic.twitter.com/1Qei9BisWV
— Uprava RS za zaščito in reševanje (@URS_ZR) May 31, 2023
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje