Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) zaskrbljeno spremlja dogajanje na trgu pogonskih goriv, saj ta ne deluje na način, ki bi potrošnikom zagotavljal vsaj minimalno možnost izbire. Od države pričakuje model določanja cen pogonskih goriv, ki trgovcem ne bo dopuščal izkoriščanja specifičnega tržnega položaja. Trgovci pa naj bolje obveščajo o cenah.
Nedavne podražitve, potem ko je vlada zaradi geopolitičnih razmer in dogajanja na mednarodnem in domačem trgu z naftnimi derivati ter velikih nihanj cen začasno regulirala cene, kažejo, da potrošniki skorajda nimajo izbire oziroma se, četudi se je pojavilo nekaj diskontnih ponudnikov, konkurenca kvečjemu zmanjšuje, so sporočili iz AMZS.
O tem na eni strani priča prodaja servisov OMV madžarski družbi MOL, na drugi strani pa doslej (še) ni ob deregulaciji napovedanega vstopa novih večjih trgovcev z gorivom, so zapisali. Na nekonkurenčnost ali pa vsaj premajhno konkurenčnost po njihovih navedbah kaže tudi primerjava cen – med obstoječimi ponudniki in tudi na bencinskih servisih istega ponudnika se cene zgolj minimalno razlikujejo. Izjema so servisi na avtocestah in hitrih cestah.
Predsednik AMZS Andrej Brglez je ob tem izpostavil, da se vsekakor zavzemajo za načela delovanja prostega trga, ki praviloma res prinaša prednosti za potrošnike, vendar le ob pogoju, da ta deluje pravilno. “Glede na obstoječe razmere na slovenskem trgu z naftnimi derivati pa AMZS ponovno izraža zaskrbljenost, da trg ne deluje na način, ki bi potrošnikom zagotavljal konkurenčnost ponudbe oziroma cen,” je zapisal. Od države pričakuje, da bo ustrezno ukrepala in zaščitila tako interese potrošnikov kot gospodarstva.
Na AMZS so že ob sprostitvi cen 95-oktanskega bencina in dizla na bencinskih servisih ob avtocestah in cestah leta 2016 napovedali, da se bodo cene teh goriv ob avtocestnem križu in hitrih cestah zvišale oziroma da se ne bodo znižale. Praksa je ta pričakovanja potrdila: cene goriv na bencinskih servisih ob avtocestah in hitrih cestah so bile, sicer minimalno, a vseeno višje kot na drugih bencinskih servisih. Podobno se je dogajalo tudi po sprostitvi cen še na drugih bencinskih servisih septembra 2020.
Da bo vlada pripravila model določanja cen pogonskih goriv, ki ne bo dopuščal izkoriščanja specifičnega tržnega položaja, na AMZS pričakujejo tudi na podlagi odgovorov, ki so jih pred državnozborskimi volitvami prejeli od političnih strank, ki so se potegovale za glasove volivcev. Na vprašanje, ali bi morale biti cene ponovno regulirane, je pritrdilno odgovorilo osem od desetih strank.
Na AMZS si tudi želijo, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o cenah goriv na posameznem bencinskem servisu. Od trgovcev z naftnimi derivati pričakujejo, da bodo na zunanjih zaslonih vseh bencinskih servisov objavili cenik. Sedaj se dogaja, da potrošniki za ceno goriva marsikdaj izvedo šele, ko dvignejo ročko za točenje goriva. Opozarjajo tudi na ponekod (pre)slabo označeno različno dizelsko gorivo. Posledično kupec nevede toči t. i. premium dizelsko gorivo, ki je precej dražje od “navadnega” dizelskega goriva, opažajo.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje