Banka Iranki ni odprla računa, Zagovornik diskriminacije ni ugotovil

Slovenija 02. Jul 202411:07
banka
Profimedia

Zagovornik načela enakosti je obravnaval nov primer domnevne diskriminacije državljanke Irana pri bančnih storitvah. Banka naj bi ji diskriminatorno onemogočila prejemanje plače in ji zavrnila odprtje osnovnega plačilnega računa. Zagovornik diskriminacije ni ugotovil, je pa banki podal priporočila za enako obravnavo slovenskih državljanov in tujcev.

Državljanka Irana, ki živi in dela v Sloveniji, je Zagovorniku prijavila domnevno diskriminatorno obravnavo na eni izmed bank. Zatrjevala je, da je banka njenemu delodajalcu, ki ima račun odprt pri tej banki, ustavila nakazilo plače na njen račun, odprt pri spletni bančni platformi. Tega pa ni storila pri njenih sodelavcih, ki so slovenski državljani in ki plačo prav tako prejemajo na račune, odprte pri isti spletni bančni platformi. Banka naj bi jo diskriminirala tudi pri odpiranju osnovnega plačilnega računa, je danes sporočil Zagovornik.

V postopku ugotavljanja diskriminacije je izvedel, da je banka nakazilo plače prijaviteljici diskriminacije zaustavila v skladu s smernicami glede preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma. Te usmeritve Banke Slovenije komercialne banke napotujejo k podrobnejšemu spremljanju plačilnega prometa pri strankah, pri katerih obstaja povečano tveganje za sporne finančne transakcije. To povečano tveganje pa je povezano tudi s poreklom strank, kot je to v primeru strank z iranskim državljanstvom. Zagovornik zato pri tem ravnanju banke ni ugotovil diskriminacije.

Glede strankinega očitka, da jo je banka diskriminirala pri odpiranju osnovnega plačilnega računa, pa je ugotovil, da banka o tem uradno ni odločala. Stranka namreč vloge za to ni oddala. Le v komunikaciji z eno izmed uslužbenk banke je vprašala o potrebni dokumentaciji za odprtje takega računa in prejela odgovor, da banka državljanom Irana tega ne nudi. Banka je Zagovorniku pojasnila, da je bilo pojasnilo uslužbenke povsem napačno. Predložila je sprejete politike poslovanja banke in s temi dokumenti dokazala, da bi morebitno strankino uradno vlogo za odprtje osnovnega računa obravnavala enako kot vse druge. Zato Zagovornik tudi pri tem očitku ni ugotovil diskriminatorne obravnave.

Banki je izdal priporočilo, naj v izogib tovrstnim napakam v komuniciranju s strankami uslužbence usposablja tudi o tem, da imajo državljani držav s povečanim tveganjem za pranje denarja in financiranje terorizma enake pravice in ugodnosti pri dostopu do finančnih storitev kot drugi. Priporočil je tudi, naj strankam, ki ne govorijo in razumejo slovensko, pri poslovanju nameni dodatno pozornost, da bodo prejele pravilne in popolne informacije o bančnih storitvah ter jih tudi pravilno razumele.

Zagovornik je nedavno obravnaval podoben primer, ko je v primeru državljanke Irana, ki živi in dela v Sloveniji ter so ji na eni izmed slovenskih bank zavrnili odprtje transakcijskega računa na podlagi njenega državljanstva, ugotovil diskriminacijo. V banki so pojasnili, da so s tem želeli zmanjšati tveganje, da bi ameriške banke prekinile sodelovanje z njimi.