Bled se utaplja v prometu, lastniki pa svoje zemlje za gradnjo obvoznice ne dajo

Slovenija 13. Avg 202414:23 36 komentarjev
Bled, blejsko jezero, otok
Foto: PROFIMEDIA

Z vsako turistično sezono Bled dušijo nepregledne kolone razbeljene pločevine, ki se večkrat začnejo že pri znanem Avsenikovem krožišču v Lescah. Tudi letos ni nič drugače. Rešitev, ki bi gorenjski biser potegnila iz nevzdržnega stanja, je znana že leta, denar za gradnjo južne blejske obvoznice pa zagotovljen. A zatika se pri pridobivanju zemljišč. Štirje lastniki namreč svoje zemlje ne dajo, postopek razlastitve pa se vleče že pet let.

Občina Bled je minuli teden, ko smo pisali o množičnem turizmu, ki že duši najbolj oblegane kraje pri nas, kot enega glavnih ukrepov v boju proti prekomernemu turizmu izpostavila razbremenilno južno obvoznico.

Zapisali so, da je gradnja slednje v prvi vrsti v domeni države, prvi načrt za izgradnjo trase pa je takrat pristojno ministrstvo odobrilo že leta 1937. “Izgradnja obvoznice bi iz jezerske sklede umaknila glavnino prometa, ki danes poteka po državni in tranzitni cesti skozi Bled v Bohinj. Na ta način bi kraj zaživel v popolnoma drugačni luči, možna bi bila tudi izgradnja mešanih površin za kolesarje in pešce.”

A zdaj se je na navedbe občine odzvalo ministrstvo za infrastrukturo, ki poudarja, da ima urejanje prometa na Bledu že dolgo brado, v zgodbo pa da je vpletenih veliko dejavnikov tako na državni kot na občinski ravni. “Kazanje s prstom zgolj v eno smer ter spregledovanje vloge občinskih organov v (pre)številnih zapletih ni prava pot za iskanje rešitev,” so občini vrnili žogico.

Denar je, a štirje lastniki svoje zemlje ne dajo

Na infrastrukturnem ministrstvu poudarjajo, da je denar za to pomembno investicijo zagotovoljen, zatika pa se pri pridobivanju zemljišč, ki so potrebna za gradnjo obvoznice. “Pri tem pa vloga občine in njenih organov nikakor ni zanemarljiva, kot bi lahko sklepali iz nekaterih izjav in komentarjev,” so zapisali.

Po njihovih besedah ta trenutek za območje druge etape postopki za pridobivanje zemljišč še vedno tečejo, prav tako so v teku razlastitve in dogovarjanja. Glavno težavo predstavljajo tri parcele v lasti štirih (so)lastnikov.

Gradbena dela na Betinovem klancu
Foto: Aleksander Truppel/Direkcija za infrastrukturo

S slednjimi namreč ministrstvo ni moglo najti projektnih rešitev, ki bi bile sprejemljive za obe strani, zato je ministrstvo že junija 2019 na upravno enoto v Radovljici vložilo zahtevo za razlastitev nepremičnin. “Znotraj razlastitvenih postopkov se je naknadno za vse tri nepremičnine predlagala in izvedla dodatna odmera, po podatkih za gradbeno dovoljenje, s ciljem minimizacije posega na te nepremičnine, saj je bil to eden izmed pogojev lastnikov za podpis pogodb.”

Kljub temu lastniki služnostnih pogodb niso podpisali, zato je ministrstvo aprila 2022 vložilo dodatno zahtevo za omejitev lastninske pravice. Mesec kasneje je upravna enota izdala sklep o uvedbi postopka omejitve lastninske pravice.

Ministrstvo župana prosi za pomoč

Lani je investitor — torej direkcija za infrastrukturo — ugotovil, da po številnih pravnih manevrih lastnikov in njihovih odvetnikov sporazum ne bo mogoč.

Zato je na upravno enoto Radovljica naslovil dopis za pospešitev postopkov razlastitve in omejitve lastninske pravice. Pred dvema mesecema je poslal še splošno zahtevo za končanje odprtih postopkov. Pridobitev vseh potrebnih zemljišč — ki jih letos po napovedih ministrstva zagotovo ne bodo pridobili — je namreč nujen pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja.

Zato apelirajo na občino oziroma župana Antona Mežana. “Posebej želimo poudariti, da so prav župani tisti, ki lahko zelo pomagajo pri dogovarjanju z njihovimi občani. Imamo veliko dobrih praks, kjer prav županom uspe najti dogovor s svojimi občani. Sam postopek pridobitve gradbenega dovoljenja na upravni enoti Radovljica pa iz izkušenj traja približno devet mesecev.”

Trajalo bo še več let

Na ministrstvu pravijo, da bo investicijski program po pridobitvi novelirane projektne dokumentacije za izvedbo gradnje (PZI) treba novelirati. Slednja bo, če v postopku javnega naročanja ne bo zapletov, zaključena v prihodnjem letu. Prva tako bo zaključena gradnja vstopnega križišča na Betinu, vključno z gradbenim dovoljenjem.

“V vmesnem času bo direkcija za infrastrukturo skušala zaključiti z odkupi na naslednji etapi ter zaprositi za gradbeno dovoljenje. Javno naročilo za gradnjo naslednje faze bo objavljeno po pridobitvi gradbenega dovoljenja”, so napovedali na ministrstvu.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje