Na novo vzpostavljena redna avtobusna linija od Mojstrane do Vrat ni prinesla želenih rezultatov. Ljudje se še vedno do priljubljenega gorskega izhodišča raje odpeljejo z osebnim avtomobilom. Dolino Vrat je tudi letošnje poletje zaznamoval prometni kaos, ki negativno vpliva na naravo in lokalno prebivalstvo. V teh dneh so začeli postavljati zapornico na državni cesti, ki pa brez novega prometnega režima še ne bo delovala. V javnem zavodu Triglavski narodni park opozarjajo, da zadeve niso sistemsko urejene, če bodo želeli zadevo urediti do začetka prihodnje poletne sezone, pa bodo za isto mizo morali sesti vsi vpleteni deležniki.
Tudi letošnje poletje je v dolini Vrat minilo v znamenju prometnega kaosa. “Domačini bi rekli, da je tudi izkušnja letošnjega poletja slaba in da je v dolini preveč pločevine, kar je verjetno tudi res. Prebivalci Triglavske ulice že od 3. ali 4. ure zjutraj ne morejo spati, ker potekajo hitrostne dirke, kdo bo prvi v Vratih,” je opozoril predsednik Turističnega društva Dovje – Mojstrana Matjaž Podlipnik.
Iskanje učinkovite rešitve
Pojasnil je, da so to problematiko skušali lajšati z ureditvijo novega parkirišča v Mojstrani in z brezplačnim prevozom v Vrata. “Vendar je vse to strel v prazno, če se v Vratih ne uvede parkirnina, ki bo dražja kot v Mojstrani,” je ocenil Podlipnik. Verjame, da bo po več letih dogovarjanja med občino in državnimi institucijami prihodnje poletje ustrezen prometni režim za Vrata vendarle vzpostavljen, čeprav se, kot pravi, stvari premikajo po polžje.
Direkcija RS za infrastrukturo trenutno postavlja zapornico na cesti proti Vratom, urediti pa bo treba tudi še obračališče, za kar še čakajo soglasje. Šele ko bo sprejet nov prometni režim, pa bo zapornica lahko tudi v uporabi. Trenutno deluje le prikazovalnik zasedenosti parkirišč v Vratih.
Kranjskogorska županja Henrika Zupan je pojasnila, da je občina v stalni navezi z državnimi organi in vztraja, da se zadeve uredijo do naslednje poletne sezone. “Samo z vzpostavitvijo zapornice in obračališča se problem ne bo rešil. Z vsemi deležniki moramo določiti prometni režim, na kakšen način in pod kakšnimi pogoji bo možno z osebnimi vozili vstopati v Vrata,” je izpostavila.
Brezplačni avtobusi niso prinesli želenih rezultatov
Tudi sama je ocenila, da brezplačni avtobusni prevozi, ki sta jih zagotovila občina in javni zavod Triglavski narodni park (TNP), niso bili zadosti izkoriščeni, čeprav je avtobus v glavni sezoni vozil na vsako uro od 5. ure zjutraj. Večina obiskovalcev se še vedno raje z lastnim avtom zapelje skoraj pod severno Triglavsko steno.
Da bi ljudi odvrnili od tega in jih spodbudili k rabi javnega prevoza, bo tudi po njenem mnenju moral biti vstop v dolino oziroma parkiranje v njej dražje od parkiranja v Mojstrani z brezplačnim prevozom v Vrata. Situacija bi se lahko popravila tudi z ureditvijo parkirišč v samih Vratih, kjer je sedaj ob koncu parkirišča pogosto dvignjena zapornica in ljudje parkirajo vsepovsod, kot je opozoril Podlipnik.
Kdo je tu sploh odgovoren?
Županja je pojasnila, da občina z medobčinskim redarstvom ni pristojna za urejanje parkiranja v Vratih, saj je del zemljišč v lasti agrarne skupnosti, preostali del zemljišč pa je kategoriziran kot država cesta. Občina se zato z ministrstvom za infrastrukturo dogovarja, da bi se del zemljišč prekategorizirali in bi lahko tudi občina vplivala na režim parkiranja v Vratih. Dotlej bi po mnenju županje lahko na travnikih parkirana vozila v Vratih sankcionirali naravovarstveni nadzorniki TNP.
V javnem zavodu TNP glede tega pojasnjujejo, da podpirajo možnost parkiranja samo na peščenem parkirišču na koncu doline, in sicer do obstoječe zapornice, ki pelje proti Aljaževemu domu, čeprav tudi parkiranje na tem parkirišču še vedno ni pravno formalno urejeno.
“Parkiranje je v nasprotju z zakonodajo”
“Parkiranje na prodišču Triglavske Bistrice in omogočanje vožnje z motornimi vozili prek omenjene zapornice ter parkiranje pred Aljaževim in Šlajmarjevim domom je v nasprotju z zakonodajo ter v nasprotju z vsemi dosedanjimi dogovori in stališči zavoda,” so poudarili. Ob tem pa dodali, da zadeve niso sistemsko urejene in planinsko društvo obiskovalce usmerja na nedovoljene površine, zato bi bilo kaznovanje obiskovalcev nesorazmeren ukrep.
Usklajevanje več deležnikov
Ureditev mirujočega prometa ob koncu državne ceste v dolini Vrata terja uskladitev med več deležniki, in sicer Direkcijo RS za infrastrukturo kot upravljalcem državne ceste, agrarno skupnostjo kot lastnikom dela zemljišč, planinskim društvom kot večletnim neuradnim skrbnikom parkirišča na koncu doline, pa tudi javnim zavodom TNP ter kranjskogorsko občino.
V javnem zavodu TNP poudarjajo, da usmerjajo ves trud k uveljavitvi celovitega prometnega režima za vso dolino, z uvedbo zapornice na začetku doline, uveljavitvijo javnega prevoza, določitvijo maksimalnega števila parkirnih mest v dolini in določitvijo delov dneva brez možnosti vstopa v dolino z individualnimi motornimi vozili.
“Ob tem zaradi različnih pristojnosti upravljavcev v tem območju in lastniških razmer postopki tečejo počasi, že dogovorjene rešitve, sporazumi in izpolnjevanje pogojev prek upravnih dovoljenj pa se zamikajo v naslednje leto,” so izpostavili v javnem zavodu TNP.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje