Po kritičnem odzivu stroke na kampanjo za boj proti medvrstniškemu nasilju in sovražnemu govoru na spletu, ki jo vodi ministrstvo za digitalno preobrazbo, so svoje pomisleke o sporočilni vrednosti kampanje izrazili tudi dijaki. V celjski dijaški skupnosti menijo, da je ministrstvo ubralo napačno metodo kampanje, nekateri njeni elementi pa so neprimerni za izobraževalno okolje in lahko povzročijo nasprotne učinke od želenih.
V Dijaški skupnosti Celje so se s pismom odzvali na kampanjo za boj proti medvrstniškemu nasilju in sovražnemu govoru na spletu, ki jo vodi ministrstvo za digitalno preobrazbo.
Kot smo prvi poročali na N1, so bili v sklopu kampanje izdelani tudi plakati, ki so se pojavili na nekaterih oglasnih panojih, vrtcih in šolah po državi. V Društvu psihologov Slovenije in nekaterih ostalih organizacijah so na ministrstvo in ostale sodelujoče v kampanji naslovili pismo, v katerem so opozorili na sporočila, zapisana na plakatih. Po mnenju podpisnikov pisma bi lahko namreč ta imela nasproten učinek od želenega. V pismu pa so ministrstvo pozvali tudi k umiku zanje spornih plakatov. Na ministrstvu načrtujejo skupen sestanek s podpisniki omenjenega pisma.
So se pa zdaj torej oglasili še v celjski dijaški skupnosti, kjer pravijo, da razumejo namen kampanje pod vodstvom ministrstva za digitalno preobrazbo, katere namen je ozaveščanje mladih o nevarnostih medvrstniškega nasilja in neprevidnosti v virtualnem svetu, o čemer so si z ministrstvom enotni.
“Učinkov v dijaški populaciji z napačnimi metodami ne bomo dosegli. Nekateri elementi kampanje so sila neprimerni za izobraževalno okolje in lahko povzročijo nasprotne učinke od želenih. Tega se bojimo tudi zaradi zlorabljanja podobnih vsebin med dijaki v preteklosti, najbolj na spletu. Cilj naj nam bo zatrtje tega trenda,” so zapisali.
Opozorili so, da kampanja vključuje plakate z dvoumno sporočilnostjo in nazornimi podobami, ki sprožajo val ogorčenja med različnimi akterji v slovenskem šolstvu, spomnili so tudi na pismo Društva psihologov Slovenije, ki je ministrstvo pozvalo k umiku plakatov iz vrtcev in šol.
“Kot enota 7.500 celjskih dijakov, ki že od vsega začetka opozarja in ozavešča o medvrstniškem nasilju po Sloveniji, potezo ministrstva vidimo kot avtogol k oslabitvi dijaškega okolja in ustvarjanju slepih ulic med šolniki,” menijo v celjski dijaški skupnosti. Ob tem so spomnili tudi na primer medvrstniškega nasilja iz prve polovice leta 2023, ko je prišlo do pretepa med več mladoletnicami na strehi enega od celjskih nakupovalnih središč.
Tudi ob nedavni grožnji s strelskim napadom se dijaki niso počutili varno, po njihovem mnenju pa se je takrat pokazala tudi šibkost varovanja slovenskih šol. Kot pravijo v pismu, so se zaposleni v šolstvu takrat pritožili pristojnim glede komunikacije in ukrepanja, se je pa ob tem ponovno pokazalo, da v državi na tovrstne izredne dogodke nismo pripravljeni. Celjski dijaki zato predlagajo sistemske rešitve.
“S številom predavanj in okroglih miz na temo spletnega in medvrstniškega nasilja smo bili zelo zadovoljni, a žal je na tej točki ostalo le pri besedah. Ves čas ozaveščanju o perečih temah namenjamo veliko pozornosti, a navzven to deluje kot Sizifovo delo. Sami v skupnosti dodaten pomen dajemo še mentalnemu zdravju, ki velikokrat vpliva na dijakovo ravnanje,” so zapisali.
Odločevalce v državi in akterje v šolstvu so pozvali, naj bodo prihodnje kampanje bolj usklajene s potrebami in občutljivostjo mladostnikov, v luči spletnega nasilja pa predlagajo, da se vzpostavi neposreden dialog glede varnosti v digitalnem svetu in preprečevanja medvrstniškega nasilja, ki naj vodi do realizacije rešitev na državni ravni.
Poudarili so, da se tako Dijaška skupnost Celje kot tudi Dijaška organizacija Slovenije zavzemata za pozitivne spremembe v dobro dijakov, zato organizaciji verjameta, da je mogoče doseči učinkovitost kampanj z uporabo ustreznih sporočil, ki ne ogrožajo psihološkega počutja mladih.
“Pozivamo k sodelovanju in skupnemu iskanju rešitev, ki bodo koristile vsem učencem/dijakom in pripomogle k varnejšemu in podporno naravnanemu izobraževalnemu okolju. Nikoli pa ne smemo pozabiti govoriti o dobrih vsebinah za mlade, te nas bodo namreč le še močneje povezovale,” so izpostavili v pismu.
V četrtek so se na kritične pomisleke o kampanji odzvali z ministrstva za digitalno preobrazbo. V pismu, ki so ga pripravili skupaj z Društvom psihologov Slovenije, torej skupino strokovnjakov, ki je prva kritično opozorila na neprimernost sporočil, zapisanih na plakatih, so zapisali, da je prišlo do razhajanj v razumevanju kampanje pri dosegu ciljne skupine otrok. Na ministrstvu že načrtujejo skupen sestanek s podpisniki omenjenega pisma.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje