Po več kot dvoletnem prisilnem premoru so ponudniki storitev končno začeli obratovati v polnem obsegu. A hkrati s tem lahko potrošniki že opazimo višje cene na menijih. Preverili smo, za koliko in ali so se v zadnjem času podražili priljubljeni produkti in storitve.
Življenje postaja vse dražje, na to pa niso imuni niti gostinci, ki med vzroke za podražitve navajajo dvig cen surovin, trošarin in bistveno višjo ceno dela. “Med korono je veliko ljudi zapustilo gostinsko dejavnost in se povsem prestrukturiralo. Nazaj jih lahko privabimo le z višjim plačilom, kar posledično vpliva na našo ceno,” nam pojasni Naser Bećiri, vodja ljubljanske Lolite. V slaščičarni na desnem bregu Ljubljanice so ceno skodelice kave v decembru podražili med 20 in 30 centov. Danes boste tam za kavo z mlekom odšteli 2,20 evra. Na dodatno podražitev računajo še spomladi. “Kava bo dražja še kakšnih 20 centov,” doda Bećiri. Na vprašanje, ali dražijo tudi zaradi izpada prometa, sogovornik odgovarja, da ne: “Naša branža si še nekaj let ne bo opomogla, tako da to ni vzrok.” Kot še doda, v lokalu med epidemijo, kljub težkim časom, niso odpuščali zaposlenih.
Burek dražji za 30 centov, cena pice ista
Tudi v prodajalni bureka Olimpija priznavajo, da so pred nekaj tedni podražili 30 centov. Za mastno, a slastno pregreho boste tako danes odšteli 2,60 evra. “Pri pripravi uporabljamo res najbolj kvalitetne možne sestavine, od mesa do sira. Pazimo, da so ekološki in lokalno pridelani. Cene so šle gor pri določenih dobaviteljih, zato smo posledično podražili za teh deset odstotkov,” pojasni Vinko Zovko, vodja Burek Olimpija. Spremembe cene v prihodnje ne napoveduje. Tudi v prodajalni med epidemijo ni bilo odpuščanj. “Poskusili smo čim več delati z dostavo, mojstre smo obdržali, saj gre za izjemno dragocen kader, ki potrebuje vrsto let, da se nauči dela. Sem pa zelo vesel, da je tega obdobja konec,” še doda Zovko.
V piceriji Šestinka kos pice stane dva evra in tako bo vsaj do poletja tudi ostalo, zatrjuje Goran Tepić, vodja obrata: “Smo konservativni kar se tiče spreminjanja cen, držimo se, da ne nihamo gor in dol. Poleg tega se v prihodnjih mesecih marsikaj lahko spremeni, mogoče bodo spet vpeljali ukrepe, tudi konkurenca na trgu je neizprosna, ponudbe pa ogromno, zato cene nismo spreminjali, čeprav so se surovine, kot je na primer sir, podražile do 25 odstotkov.”
Kaj pa pivo?
Medtem v Pivnici Union pol litra točenega Uniona stane 2,60 evra, za zdaj o spremembi ne razmišljajo. “V tem trenutku moramo najprej analizirati stanje in nato bomo na podlagi temeljitega premisleka že znanih dejavnikov sprejeli odločitev o morebitnem dvigu v prihodnje,” pojasnjujejo v pivnici. Podobno razmišljajo v pivnici Lajbah, kjer ponujajo predvsem kraft piva. “Cena je odvisna od stila piva, staranja, ali je starano v sodih, to so dejavniki, ki vplivajo na končno ceno,” pove Juan Pablo Povše, eden od lastnikov pivnice Lajbah. Tam boste za vrček piva odšteli med 3,5 in 10 evrov. “Če se bodo dražile surovine, bomo tudi mi prisiljeni v prilagajanje končnih cen,” še doda Povše, ki upa, da to vendarle ne bo potrebno.
So pa lani za nekaj odstotkov podražili jedi v gostilni Jezeršek, “in sicer sorazmerno z dvigom stroška osnovnih živil, sestave menija, nivoja in zahtevnosti storitve, v povprečju od nekaj centov do nekaj evrov. Trenutno dodatnega dviga cen nimamo v načrtu, posamezne produkte bomo prilagodili v skladu s ponudbo na trgu.” Večino kadra so v podjetju Jezeršek gostinstvo, kljub težkim razmeram, uspeli zadržali. “Zaradi pričakovanega povečanega obsega dela v prihodnjih mesecih ponovno zaposlujemo. V svoj kolektiv tako vabimo kuharje, slaščičarje, strežno osebje,” še pojasnjujejo.
Cenejši fitnes?
Dušan Gerlovič iz Fitnes zveze Slovenije ocenjuje, da fitnes centri mesečnih kart ne bodo dražili. “Konkurenca je huda, vsako leto se odpirajo novi centri, mogoče bo velika konkurenca povzročila, da bodo cene še padle in ne povečale.” Mesečne fitnes karte v Ljubljani se zdaj gibljejo med deset in sto evrov, odvisno od lokacije in ponudbe, še razloži. “Med epidemijo, ko je bil promet zdesetkan, so mnogi centri bili prisiljeni v odpuščanja, a upamo, da se bo situacija zdaj normalizirala,” doda Gerlovič.
Frizer dražji
Dražje pa bodo tudi storitve v frizerskih salonih, priznava Mitja Sojer Mič, lastnik frizerskih salonov. “Draži se material, tako bomo morali tudi mi regulirati cene. Ne bo pa enih drastičnih podražitev,” pove Sojer Mič. Storitve bodo za stranke dražje med 3 in 5 odstotkov, torej do 2,5 evra. “Imamo več različnih blagovnih znamk, zato se cene razlikujejo. Pri Mič styling imamo oblikovanje pričesk po rangih, cene so različne. Smo transparentni, da stranka točno ve, kaj dobi za svoj denar.” Kot še doda, je njihov primarni cilj, da privabijo stranke nazaj v salone. “Da se neha delo na črno, da se bodo ljudje v salonih spet dobro počutili. In da se ta usluga vrne na nivo, saj se mi zdi, da je ugled v tem času upadel,” oceni.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje