Kranjskogorska in bovška občina sta poskrbeli, da je bil promet čez prelaz Vršič v letošnji sezoni pretočen. Zastojev in kaosa je bilo po besedah Aleša Zdešarja iz javnega zavoda Triglavski narodni park manj zaradi urejenega javnega prevoza in redarske službe. Na Vršiču bodo sicer na obeh straneh postavili zapornice, ki bodo omogočale brezplačen prevoz čez prelaz, trenutno pa poteka pridobivanje soglasij za ureditev 90 parkirnih mest na vrhu prelaza.
Medtem ko se prometne razmere v dolini Vrata v letošnji poletni sezoni še niso uredile, pa je bilo letos precej več reda na Vršiču. Kranjskogorska in bovška občina sta z rediteljsko službo poskrbeli, da je bil promet čez prelaz pretočen.
Prometni režim za Vršič bo sicer drugačen kot za Vrata. Kot je pojasnil Aleš Zdešar iz javnega zavoda Triglavski narodni park (TNP), bodo na obeh straneh prelaza postavljene zapornice. Te bodo omogočale brezplačen prevoz čez prelaz. Tisti, ki bi se na njem zadržali dlje časa, pa bi plačali določen znesek. Pri tem bi imeli tudi sistem, ki bi obveščal, ali so parkirišča na voljo.
Trenutno poteka pridobivanje soglasij za ureditev parkirišč na vrhu prelaza, kjer je načrtovanih okoli 90 parkirnih mest. Prav tako so v pridobivanju soglasja za zapornice. “V javnem zavodu TNP smo zahtevali, da se nam ob soglasju za zapornice da vpogled, kakšen bo prometni režim, saj brez tega postavljanje zapornice ni smiselno,” je izpostavil Zdešar in pojasnil, da je Direkcija RS za infrastrukturo naročila prometno študijo, kar pomeni, da so v pripravi strokovne podlage.
Na cesti na Vršič veliko mirneje in bolj tekoče kot prejšnja leta
So pa že letos poleti na Vršiču poskrbeli, da ni bilo zastojev. Kot je povedala kranjskogorska županja Henrika Zupan, je država poskrbela za informiranje obiskovalcev o zasedenosti parkirišč na vrhu prelaza, občina pa je v sodelovanju z bovško občino izvajala rediteljsko službo. Takšna rešitev je bila možna, ker na Vršiču prostor ob cesti ni kategoriziran kot državna cesta, zato je občina zgolj na podlagi sporazuma z državo lahko izvajala omenjeno službo, v Vratih pa je zadeva bolj kompleksna in bo terjala spremembo predpisov.
V času poletne sezone in med septembrski vikendi so bili na Vršiču prisotni po trije reditelji, ki so upravljalcu ceste sporočali tudi, kdaj je parkirišče na vrhu zasedeno, tako da se je pod prelazom lahko prižgala rdeča luč na semaforju. Tranzit je bil ves čas mogoč, saj so reditelji zagotovili, da parkirana vozila niso onemogočala prometa čez prelaz, je pojasnila županja.
Kot je povedal Zdešar, je bilo letos res bistveno manj poročil o kaosu in zastojih na Vršiču. “Urejen je bil javni prevoz in pa redarska služba, zato je bil kaos bistveno manjši. To kaže na to, da, če imaš nek tak sistem, potem zadeva deluje,” je izpostavil Zdešar in spomnil, da so na podoben način situacijo na Vršiču urejali že pred leti, potem pa so ta sistem z redarji zaradi nekih pravno-formalnih težav ukinili.
Situacija v Vratih še naprej povzroča nezadovoljstvo
“Letos je država občini dala pooblastila, da je poskrbela za parkiranje. To pomeni, da vedno obstaja rešitev in tudi za Vrata obstaja. Mogoče bi bilo treba le spremeniti kakšen predpis ali pa se prilagoditi obstoječi situaciji, ampak vse se da,” je prepričan Zdešar. Kot je opozoril, so z obstoječo situacijo v Vratih nezadovoljni vsi – javni zavod TNP, Direkcija RS za infrastrukturo, planinsko društvo, lokalno prebivalstvo in obiskovalci.
“Neverjetno je, da takšno situacijo, s katero ni nihče zadovoljen, dopuščamo in drug na drugega kažemo s prstom, kdo je kriv,” je izpostavil Zdešar, ki je prepričan, da je treba režim le vpeljati in bo funkcioniral, situacija pa bo bistveno boljša.
Čeprav za Vrata letos še niso dočakala umiritve prometnega kaosa, pa je kranjskogorska županja prepričana, da so v letošnjem letu vendarle storili korak naprej. Za isto mizo so se namreč usedli vsi deležniki, katerih sodelovanje je potrebno, da se režim doreče. Šele tedaj bo lahko zapornica, ki so jo postavili letošnjo jesen, lahko začela delovati.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!