Civilna iniciativa opozarja na neposluh pristojnih v postopku nadgradnje železnice
Civilna iniciativa Občanom in okolju prijazna železnica opozarja na neposluh in neodzivnost pristojnih organov v zvezi s predlogi, ki so jih podali v postopku javne razgrnitve predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana - Kranj - Naklo.
"Od oddaje pripomb in predlogov je minilo devet mesecev, vendar do danes še nismo prejeli nikakršnega odgovora ali informacije od pristojnih organov ali obrazloženega stališča do naših pripomb in predlogov," so predstavniki civilne iniciative Občanom in okolju prijazna železnica izpostavili na današnji novinarski konferenci v Medvodah.
Kot so poudarili, gre za pomemben poseg v lokalni prostor, ki bo neposredno in posredno vplival na lokalne skupnosti, življenje in zdravje prebivalcev ter imel velik vpliv in dolgoročne posledice na okolje kot tudi nemoteno oskrbo s pitno vodo. Napovedano povečanje tovornega tranzitnega prometa skozi gosto poseljena urbana območja s približno 40 na najmanj 180 in več tovornih vlakovnih kompozicij dnevno pa bo po njihovih navedbah povzročil tudi dodatne negativne emisije v okolje.
V civilni iniciativi so predlagali umestitev hitre železniške povezave in s tem preusmeritev tovornega tranzita v degradirano območje neposredno ob avtocestni povezavi Ljubljana - Kranj. Obstoječo železniško progo pa bi namenili potrebam lokalnega prebivalstva za lokalni potniški promet z več postajališči med Kranjem in Ljubljano.
V iniciativi opozarjajo: Takšen odnos je v nasprotju z načeli demokracije
"Opozarjali smo na možne škodljive vplive na zdravje, okolje in bivalne razmere, a odgovora ni - ne od pristojnih ministrstev, ne od Direkcije RS za infrastrukturo in od vodstev občin. Zdi se nam, da so bile v proces vključene le lokalne oblasti oziroma župani, vendar brez dejanske refleksije opozoril prebivalcev, ki bodo s posegom neposredno in posredno prizadeti," so ocenili v civilni iniciativi. Dodali so, da je takšen odnos v nasprotju z načeli demokracije, transparentnosti in zakonitega vključevanja javnosti v postopke prostorskega načrtovanja.
V okoliščinah, ko so postopkovni roki že zamujeni, pristojni organi pa niso podali nobenih pojasnil, se po navedbah članov civilne iniciative ustvarja vtis, da je priprava predloga državnega prostorskega načrta obstala. Ob tem so izrazili pričakovanje, da bodo pristojni njihove vsebinsko utemeljene predloge, v katerih so med drugim predlagali, da se postopek javne razgrnitve predloga državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana - Kranj - Naklo zaključi kot neustrezen, objektivno in ustrezno obravnavali.
Kritični so tudi do neodzivnosti ministra za naravne vire in prostor Jožeta Novaka in ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek na uradni poziv k sestanku s predstavniki civilne iniciative. "To razumemo kot popolno ignoranco do državljanske pobude in nespoštovanje sklepov državnega sveta - najvišjega posvetovalnega organa v državi," so poudarili.
V civilni iniciativi so od Zavoda RS za varstvo narave pridobili tudi smernice za pripravo državnega prostorskega načrta iz leta 2011 in izjavo zavoda s potrditvijo, da nikoli niso izdali negativnega mnenja glede možnosti izgradnje železniške proge med Ljubljano, Kranjem in državno mejo z navezavo na letališče Jožeta Pučnika v koridorju gorenjske avtoceste. Kot pojasnjujejo v civilni iniciativi, pristojni organi namreč ves čas zatrjujejo, da je bil predlog državnega prostorskega načrta za omenjeno traso opuščen zaradi okoljevarstvenih vidikov.
V luči navedenega se v iniciativi med drugim sprašujejo, ali je vlada sklep o opustitvi državnega prostorskega načrta za izgradnjo železnice v avtocestnem koridorju sprejela zaradi napačnega razumevanja stališča zavoda za varstvo narave in posledično zaradi tega začela postopke nadgradnje železnice ob obstoječem tiru.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje