V četrtek se je v okolici Postojne zgodila tragična železniška nesreča. Potniški vlak je trčil v delavce Slovenskih železnic, ki so na progi izvajali vzdrževalna dela. Dva sta na kraju umrla, dva pa sta bila huje poškodovana. Dodatne podrobnosti o nesreči sta podala direktor Slovenskih železnic Dušan Mes in direktor Slovenskih železnic – Infrastruktura Matjaž Kranjc.
Dan po tragični železniški nesreči, v kateri je potniški vlak povozil skupino delavcev Slovenskih železnic, ki so na progi izvajali vzdrževalna dela in o približevanju vlaka niso bili obveščeni, so nekaj dodatnih pojasnil o nesreči podali predstavniki Slovenskih železnic.
Vzrok nesreče včeraj še ni bil znan, je pa v večernih Odmevih direktor Slovenskih železnic Dušan Mes nakazal, da vse kaže na človeški dejavnik. Po vsej verjetnosti je nastala napaka pri komunikaciji med vzdrževalci na progi in prometnikom v Postojni, ki obvešča o dogajanju na progi. Postopek obveščanja je tristopenjski in ga predpiše proizvajalec signalnovarnostne naprave.
Podrobnosti sta predstavila direktor Slovenskih železnic Dušan Mes in direktor Slovenskih železnic – Infrastruktura Matjaž Kranjc.
Mes je dejal, da so danes govorili z obema poškodovanima, njuno stanje je stabilno. “Delavec, ki je hospitaliziran v UKC Ljubljana, nima hujših poškodb, delavec v izolski bolnišnici pa je že bil operiran. Upam, da bo čim prej okreval,” je povedal.
Kaže na človeško napako
Dodal je, da zadeva še ni zaključena, saj republiški inšpektor še preučuje okoliščine nesreče, prav tako poteka interni nadzor. Preiskava bo verjetno zaključena po praznikih, po Mesovih besedah pa na podlagi doslej preučenih magnetogramov kaže, da je šlo po vsej verjetnosti za človeško napako. Bo pa za potrditev teh domnev treba počakati na zaključek preiskave.
Še enkrat je poudaril, da je signalnovarnostna naprava v Postojni ena najboljših in novejših, saj je v uporabo prišla leta 2021. Vsi protokoli so usklajeni z varnostnim organom, postopki pa zelo izpopolnjeni. “Človeškega dejavnika pa ne moreš izključiti, zato je treba ugotoviti, zakaj se je to zgodilo, in uvesti dodatne preventivne ukrepe, varovala, pa tudi izobraževanja,” je dejal. Poudaril je še, da so Slovenske železnice eden varnejših železniških sistemov v Evropi, tako po številu nesreč kot izrednih dogodkih in umrlih. Povedal je še, da si prizadevajo o varnosti podučiti tudi zunanje izvajalce, ki opravljajo dela na progah. Teh podjetij je trenutno skupaj s podizvajalci med 30 in 40.
Kako je mogoče, da delavci vlaka niso slišali?
Mes je pojasnil, da sta do tega vodili predvsem dve stvari. Vlak, ki je trčil v delavce, je bila nova Stadlerjeva kompozicija. Ker gre za električni vlak, je ta zelo tih. Drugi vzrok pa je hrup ob delih na tirih. “V včerajšnjem primeru so delavci strojno regulirali tirnico, zato zaposlena, ki sta bila na tem stroju, vlaka nista slišala,” je pojasnil.
Uvedeni dodatni ukrepi za zmanjšanje tveganja človeškega dejavnika
Kranjc je povedal, da so takoj po nesreči ustavili vsa dela, ki se izvajajo v času, ko vlaki vozijo. To so po njegovih besedah storili, čeprav je bilo delovišče, na katerem so se izvajala dela, ustrezno označeno.
“Predpisali smo tudi dodatno osebje in varovanje, da bi kar najbolj izključili tveganje človeškega dejavnika. Žal je v takem primeru človeška napaka preveč usodna, da bi lahko na tak način delali tudi v prihodnje. To tveganje bomo v naslednjih dneh zmanjšali. Ko bomo dorekli vse podrobnosti in predpisali nove protokole, se bodo dela lahko nadaljevala,” je povedal Kranjc.
Pojasnil je, da na Slovenskih železnicah izredne dogodke preiskujejo tudi, da se ugotovi krivec, predvsem pa da preprečijo kakršnekoli tragične dogodke v prihodnje. Glede morebitnega odstopa pa je dejal, da bodo tega ponudili, če bo preiskava pokazala objektivno odgovornost poslovodstev Slovenskih železnic ali Slovenskih železnic – Infrastruktura.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje