Dars napovedal nova dela in zapore na štajerski avtocesti. Pričakujte zastoje
V začetku marca se bo nadaljevala prenova štajerske avtoceste. Zaradi del bo prometna ureditev spremenjena. Dars pričakuje zastoje in voznike prosi za strpnost.
V začetku marca se bodo nadaljevala dela na odseku štajerske avtoceste A1 med Slovenskimi Konjicami in Dramljami, ki so bila v zimskem obdobju začasno prekinjena, so sporočili z Darsa.
Dela bodo najprej potekala na desnem robu smernega vozišča proti Ljubljani, ob tem bo zaprt odstavni pas. Obsežnejša gradbena dela se bodo začela predvidoma konec marca. Od takrat do konca junija bo proti Ljubljani zaprt vozni pas.
"V tem času bo za zagotavljanje prometne pretočnosti promet organiziran po sistemu dveh prometnih pasov v smeri povečanega prometa in enega v nasprotni smeri. Prilagajanje zapore prometnim tokovom bo potekalo tako, da bosta v jutranjih konicah dva prometna pasova odprta proti Ljubljani in eden proti Mariboru, v popoldanskih konicah pa obratno," so o začasni prometni ureditvi zapisali na Darsu.
Med delavniki bo prometna ureditev prilagojena že od zgodnjih jutranjih ur, ob koncih tedna pa glede na pričakovane prometne obremenitve.
Kaj bodo prenavljali
Z najzahtevnejšimi gradbenimi deli, ki bodo imela tudi največji vpliv na promet, bodo začeli konec junija. Ta del vključuje obnovo predorov in viaduktov. V tem času bo promet med Slovenskimi Konjicami in Dramljami predvidoma 90 dni preusmerjen na drugo polovico avtoceste, kjer bo potekal po enem pasu v vsako smer. Zaradi zapore bo v smeri proti Ljubljani zaprt tudi priključek Slovenske Konjice.
V letu 2026 bo v poletnih mesecih zaprto smerno vozišče proti Mariboru. V vmesnem času bodo dela potekala na območjih, ki ne zahtevajo popolne zapore polovice avtoceste, so navedli pri Darsu.
Obnova avtocestnega odseka Slovenske Konjice–Dramlje vključuje obnovo skupno 13 kilometrov smernih vozišč avtoceste proti Ljubljani in Mariboru, posodobitev odvodnjavanja in notranje obloge predorov Pletovarje in Golo rebro, vzpostavitev prisilnega prezračevanja v vseh predorskih ceveh, ureditev ubežnih poti skozi obstoječa prečnika v predorih, zamenjavo nizkonapetostne opreme ter nadzorno-krmilnega sistema, sanacijo objektov (Škedenj I, Škedenj II in Grapa), postavitev protihrupnih ograj.
Septembra 2024 je bila podpisana pogodba o izvedbi del s konzorcijem slovenskih gradbenih podjetij, ki ga sestavljajo Pomgrad d. d., CGP d. d. in Iskra d. o. o., pogodbena vrednost projekta znaša 61,6 milijona evrov brez DDV.
Priporočilo voznikom, da kljub delom ostanejo na avtocesti
Kot so zapisali pri Darsu, je omenjeni odsek del srednje obremenjenih odsekov v slovenskem avtocestnem omrežju, a zaradi visoke rasti tovornega prometa in dnevnih migracij predstavlja pomembno prometno povezavo. Dela so načrtovali v poletnih mesecih, ko so obremenitve zaradi vsakodnevnih migracij nekoliko manjše, vendar se vsaj v prometnih konicah pričakujejo tudi daljši zastoji.
Voznikom priporočajo, da ostanejo na avtocesti, saj bo obvoz po regionalnih cestah zahteval še več časa. Za tovorna vozila, ki nimajo lokalnega cilja, že sicer velja prepoved vožnje po lokalnih in državnih cestah na tem območju.
Voznike pozivajo k strpnosti in upoštevanju prometnih predpisov, k doslednemu upoštevanju prometne signalizacije in varnostnih razdalj. "Nepravilna razvrstitev pred zaporami, nenadna menjava prometnih pasov in prekratka varnostna razdalja povečujejo tveganje za prometne nesreče in dodatno upočasnjujejo prometni tok," so še opozorili pri Darsu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje