Dela na štajerki potekajo 24 ur na dan: bi lahko prenovo končali pred predvidenim rokom?

Potrpljenje voznikov, ki na štajerski avtocesti zaradi del med Dramljami in Slovenskimi Konjicami čakajo v dolgih kolonah, popušča. A na Darsu zagotavljajo, da dela potekajo neprekinjeno, torej 24 ur na dan vse dni v tednu. Upajo, da bi lahko najbolj intenzivno fazo gradnje zaključili še pred rokom.
Dolge kolone in čakanje zaradi del med Dramljami in Slovenskimi Konjicami so postali čisto običajen del poti vseh voznikov, ki se vozijo po tem delu štajerske avtoceste.
Prejšnji teden je v torek zastoj segal vse od Frama proti predoru Golo rebro, tovornjaki pa naj bi za 33-kilometrski odsek poti potrebovali celo do štiri ure.
Vozniki tako vedno bolj izgubljajo živce in se sprašujejo, ali Dars prenove res ni mogel načrtovati drugače – bolj učinkovito.
Na Darsu zagotavljajo, da od konca junija, ko so se začela najzahtevnejša dela – torej obnova viaduktov in predorov – dela potekajo neprekinjeno. Torej 24 ur na dan vse dni v tednu.
Po njihovih besedah si v sodelovanju z izvajalcem prizadevajo, da bi obnovo zaključili čim prej, celo pred predvidenim rokom, ki je konec septembra. "Glede na trenutni potek del ocenjujemo, da bi to lahko uspelo, natančnejšo oceno pa bomo lahko podali v prihodnjih tednih," so pojasnili.
Več pasov ni možno vzpostaviti
Dela med Dramljami in Slovenskimi Konjicami sicer trenutno potekajo v skladu z načrtom in ob upoštevanju vseh tehničnih in varnostnih pogojev na terenu.
Vozišče proti Ljubljani je zaprto, promet pa je urejen po sosednjem vozišču, in sicer po enem pasu v vsako smer. Prihodnje poletje bo ravno obratno.
"Zaradi zahtevne konfiguracije tega odseka, ki vključuje dva predora in več viaduktov, žal ni mogoče vzpostaviti več prometnih pasov," so dejali na Darsu.
V vmesnem obdobju, torej med obema poletnima prenovama, bodo dela potekala tako, da bo promet lahko potekal po štirih zoženih pasovih oziroma po dveh v vsako smer.
Bo promet kmalu dodatno ovirala še gradnja tretjega pasu?
Kmalu bodo štajerski avtocesti stekla še ena gradbena dela. Potem ko je Državna revizijska komisija zavrnila pritožbo neizbranega izvajalca Mapri Proasfalt, lahko Dars nadaljuje projekt tretjega pasu na odseku med Domžalami in Ljubljano.
Ker je Dars pred dobrim tednom napovedal, da se bodo dela na tem območju začela že v prihodnjih tednih, nas je zanimalo, zakaj so si izbrali prav ta termin. Dars smo vprašali, zakaj so se odločili, da bodo dela med Domžalami in Ljubljano potekala hkrati z deli na odseku med Dramljami in Slovenskimi Konjicami. Dvojna dela bodo verjetno gnečo le še povečala.
Na Darsu so pojasnili, da bodo po odločitvi Državne revizijske komisije začeli postopke za izvedbo vzdrževalnih del med Domžalami in Šentjakobom ter med Šentjakobom in Ljubljano (Zadobrova), vključno s priključkoma Šentjakob in Sneberje.

"Prvi korak bo podpis pogodbe z izbranim izvajalcem. Šele nato se bodo lahko začele priprave za uvedbo izvajalca v delo," so pojasnili.
Po Darsovih besedah bo treba zaradi časovnega zamika, ki je nastal zaradi revizijskega postopka, ponovno ovrednotiti, kolikšen obseg pogodbenih del je še realno izvedljiv v letu 2025.
"Ključno je, da se pred zimsko prekinitvijo zaključijo vsa začetna dela v takem obsegu, da bo promet med zimskim obdobjem lahko potekal brez večjih omejitev."
Točnega datuma začetka del še ne morejo podati, a po trenutnih ocenah gradbeni stroji pred septembrom najverjetneje še ne bodo zabrneli.
Dve gradbeni sezoni in pol
Tretji prometni pas na štajerskem kraku ljubljanskih vpadnic od Domžal do Zadobrove v dolžini 14,8 kilometra smernih vozišč (in 1,7 kilometra priključkov) bodo predvidoma gradili dve gradbeni sezoni in pol.
Preureditev po besedah Darsa obsega obnovo celotnega odseka. Debelina obstoječih asfaltnih plasti je namreč po posameznih pasovih različna, ojačali bodo ustroj ceste in naredili odstavne niše.
Na območju priključka Šentjakob bodo zgradili nove zaviralne in pospeševalne pasove, v smeri Litije pa pospeševali pas na državni cesti. Na območju priključka Sneberje bo poleg novih zaviralnih in pospeševalnih pasov popolnoma preurejen potek priključnih krakov vzhodnega dela priključka Sneberje, kjer bodo zgradili tudi novo krožno križišče.

Kot so še pojasnili na Darsu, bodo na avtocesti zgradili nov srednji ločilni pas. Ob tem bodo zamenjali vse varnostne ograje in postavili nove protihrupne ograje ter nasipe.
Namestili bodo novo spremenljivo prometno signalizacijo in posodobili kažipotno signalizacijo. Uredili bodo odvodnjavanje, na priključku Sneberje pa bodo zgradili nov usedalnik z lovilcem olj.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje