Od teka dveh logaških gasilcev po primorski avtocesti, ki sta pred intervencijskim vozilom odganjala nagnetena vozila, bo v nedeljo minilo deset let. Vse od takrat vozniki veliko poslušamo o ogromni pomembnosti varnostnega pasu, ki poškodovancem možnost preživetja poveča za 40 odstotkov. Veliko zaslugo ima pri tem prav eden od gasilcev, ki je leta 2013 tekel proti Uncu.
Pred desetimi leti je na splet prišel posnetek, ki je spremenil vožnjo po avtocesti. Prostovoljni gasilci iz Dolnjega Logatca so se z glasnimi sirenami skozi gost zastoj prebijali proti Uncu, kjer se je zgodila hujša prometna nesreča. Vozila pa se niso umikala pravočasno, zaradi česar sta morala iz tovornjaka skočiti gasilca in kolegom utreti pot do kraja nesreče.
Posnetek večkilometrskega teka gasilcev, ki tovornjake in avtomobile pošiljata na stran vozišča, je v naslednjem desetletju sprožil obilico sprememb. Njihovo gonilo je postal Anže Albreht, eden od gasilcev, ki je tisti dan tekel pred gasilskim tovornjakom. Voznike je začel ozaveščati, da je treba reševalcem pustiti prostor in ustvariti reševalni pas. Objavam na družbenih omrežjih so sledile tudi preventivne akcije in izobraževalni projekti z Darsom in Agencijo za varnost prometa.
Iz tega se je rodil Zavod Reševalni Pas, ki z izobraževanjem in osveščanjem nadaljuje. Poleg njihovih aktivnosti in prepoznavnih nalepk pa jih srečamo tudi na družbenih omrežjih, kjer izpostavljajo dobra in slaba ravnanja voznikov v zastojih.
Reševalni pas je ob zastojih na avtocestah zelo dragocen. Če vozniki na sredini pustijo dovolj prostora za intervencijska vozila, lahko ponesrečencem povečajo možnost za preživetje tudi do 40 odstotkov. Če jih danes v primerjavi s preteklimi leti vozniki bolj pridno ustvarjamo, pa idejni oče projekta Anže Albreht še ni povsem zadovoljen. Kot je povedal v pogovoru za Siol, pogreša več napisov na opozorilnih portalih nad avtocestami, opozarja pa tudi na neznanje tujcev iz držav, kjer vzpostavitev reševalnega pasu ni obvezna.
Kako se v zastoju pravilno razvrstiti?
Na policiji pojasnjujejo, da kadar pride do ustavljanja prometa in zastoja na avtocestah ali hitrih cestah z dvema ali več pasovi, morajo vozniki med kolonama vzpostaviti dovolj širok reševalni pas. Vozila na skrajnem levem pasu morajo zaviti čim bolj levo, če je treba tudi čez robno črto vozišča. Vozniki na ostalih pasovih pa morajo zapeljati čim bolj desno, kar vključuje tudi odstavni pas. Vzpostavljanje varnostnega pasu je zapisamo tudi v zakonu o pravilih cestnega prometa. Vsem, ki se ne razvrstijo pravilno pa grozi 200-evrska globa.
Desetletnico bodo v Zavodu Reševalni Pas obeležili s še eno delovno akcijo. V soboto bodo na avtocestnem počivališču Lom proti Kopru pripravili izobraževalni dogodek.
Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!