Preboj druge cevi avtocestnega predora Karavanke se zaradi težavne geološke sestave znova zamika. Če so sprva pričakovali, da bodo stroji avstrijsko stran predora dosegli letos jeseni, pa naj bi se to zgodilo spomladi prihodnje leto. Če seveda ne bo dodatnih težav, poudarjajo na Darsu.
Zaradi zahtevne geološke sestave se preboj druge cevi avtocestnega predora Karavanke zamika. Pred letom dni je kazalo, da se bo turiški izvajalec Cengiz do meje z Avstrijo prebil še to jesen, vendar trenutno stanje kaže, da bo cilj dosežen šele spomladi.
Kot so za STA pojasnili na Darsu, je bilo do sredine oktobra izkopanih 2.710 metrov kalote, do preboja pa je manjkalo še 735 metrov. “Če v nadaljevanju izkopnih del ne bo poslabšanja geoloških razmer in večjih vdorov hribinske vode, je predviden preboj v prvi tretjini leta 2024,” so napovedali.
Kot so pojasnili na Darsu, je potek izkopa v predorih za katere je značilna pestra geološka sestava, težko vnaprej natančno predvideti. Dinamiko del definirajo geološko-geomehanske razmere, ki so v celoti znane šele v času izkopa. Na avstrijski strani je predor dolg 4,5, na slovenski pa 3,5 kilometra, vendar pa je geološka sestava terena na slovenski strani zahtevnejša. “Glede na to, da smo še dobrih 700 metrov od meje z Avstrijo, smo že v boljših geoloških pogojih,” so pojasnili na Darsu.
Dela potekajo pod stalnim geološkim nadzorom, ki določa tudi dovoljeno dolžino dnevnega izkopa. Pojavljajo pa se tudi večje deformacije in izrivi kamnine v izkopan del predora. V teh primerih je potreben vnovičen izkop in sanacija primarne konstrukcijske obloge, za ta čas so zato dela na izkopu kalote ustavljena.
Gradnja druge predorske cevi se je na slovenski strani zaradi zapletov pri izbiri izvajalca začela avgusta 2020, precej pozneje kot na avstrijski strani, kjer so že septembra 2021 izkopali svoj del predora do slovenske meje.
Nova predorska cev bo za promet odprta predvidoma jeseni 2025.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!