Se vam je že zgodilo, da ste na predvideni dan dostave čakali na poštarja, pa tega ni bilo, kasneje pa vas je v nabiralniku čakal listek, češ da vas ni bilo doma? V zadnjem obdobju je na družbenih omrežjih vse več podobnih objav, na nas se je s slabo izkušnjo obrnila tudi bralka. Na Pošti Slovenije porasta ne zaznavajo. Kaj lahko storite v takšnih primerih?
Na uredništvo N1 se je obrnila bralka, ki tarna nad poštnimi storitvami. Kot je poudarila, se ji je v zadnjem obdobju večkrat zgodilo, da je na predviden dan dostave poštnega paketa čakala doma, poštarji pa niso niti pozvonili na zvonec, ampak v nabiralniku samo pustili listek, češ da je ni bilo doma in naj paket dvigne v poslovalnici.
Ko je prišla v poslovalnico, je bila tam dolga vrsta, pred njo je na paket čakala tudi starejša upokojenka, ki je prav tako dejala, da je bila doma, a poštar ni niti pozvonil. “Paket na dom naročim ravno zato, ker nimam časa hoditi v trgovino in pričakujem, da mi ga dostavijo domov, ne pa da potem delam gnečo v poslovalnici,” je še dejala naša bralka.
Da ne gre za lokalno osamljen primer, temveč je takih primerov vse več, pričajo tudi zapisi na družbenih omrežjih. Uporabniki namreč občasno opozarjajo, da so na predvideni dan pošiljke čakali doma, a poštar ni pozvonil oziroma poklical.
Pošta: Porasta ne zaznavamo, takšne dogodke pa je treba prijaviti
Na Pošti Slovenije so za N1 zatrdili, da ne opažajo povečanega števila opozoril o neizročanju pošiljk. “Kljub temu se zavedamo, da se nedoslednosti pri delu zaradi človeškega dejavnika dogajajo, zato izvajamo vse aktivnosti, da bi jih bilo čim manj,” so zapisali v sporočilu.
Kaj pa naj stranke storijo v takih primerih? Na pošti so poudarili, da je takšne nepravilnosti treba prijaviti kontaktnemu centru Pošte Slovenije na njihovo brezplačno telefonsko številko 080 1400 ali elektronski naslov [email protected]. Zagotovili so, da vsako reklamacijo obravnavajo posamično, zadeve pa skušajo v najkrajšem času ustrezno “sanirati in naslovniku zagotoviti ponovno dostavo pošiljke v času in na način, ki sta zanj najugodnejša”.
Na Zvezi potrošnikov Slovenije so leta 2019 obravnavali celo primere, ko so poštarji pošiljke pustili kar na bližnjem bencinskem servisu. Kot so tedaj obrazložili, pošto zavezuje dolžnost dostave na dom, saj gre za univerzalno storitev. “Pošta Slovenije mora univerzalno storitev izvajati na celotnem ozemlju Republike Slovenije, in sicer najmanj pet delovnih dni na teden najmanj en sprejem in eno dostavo na dan na dom,” so zapisali, ob tem pa poudarili, da drugi izvajalci poštnih storitev niso zavezani k takemu obsegu, a morajo kljub temu ravnati “v skladu s svojimi splošnimi pogoji poslovanja”.
Podobne novice o pogostih nevročitvah paketov niso popolna novost. Mnogi uporabniki so o tem poročali že denimo leta 2021. Na Pošti Slovenije so tedaj potrdili, da je ena od težav tudi najemanje pogodbenih zunanjih delavcev za izvajanje storitev.