Ministrica za infrastrukturo je predstavila nove podrobnosti o gradnji drugega tira železniške proge med Ljubljano in Kranjem. V zadnjih mesecih je precej prahu dvignila informacija, da naj bi proga šla skozi Orehek, kar je razburilo domačine. Da bi projekt lahko izpeljali, bi namreč morali zrušiti nekaj hiš, otroško igrišče in staro lipo. Kot je pojasnil vodja sektorja za investicije v železnice, stroka zdaj predlaga drugo možnost.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je na novinarski konferenci spregovorila o progi med Kranjem in Ljubljano. “Zadnja dva meseca se ukvarjamo z neresničnimi informacijami, ki so precej razjezile domačine,” je dejala.
Aprila je namreč kranjski podžupan Janez Černe na družbenem omrežju Facebook zapisal, da naj bi nova železniška proga tekla skozi Orehek. Za izpeljavo projekta naj bi v tej vasi zrušili 33 objektov, tudi hiše in otroško igrišče, in podrli staro lipo.
“Pred dobrima dvema mesecema smo imeli v nabito polni dvorani v Mestni občini Kranj posvet s krajani Orehka. Takrat smo jim jasno povedali, da nobena odločitev še ni bila sprejeta. Da teče postopek, da se preverja več tras,” je poudarila Bratušek. “Orehek še ni bil izbira,” je pojasnila, rekoč, da je šlo zgolj za eno od možnosti.
“Najbolj žalostna sem, ker tisti najbolj glasni v Orehku, ki so ljudi razburili, niso verjeli ne stroki, ne mojim sodelavcem, ne meni, ne poslankam iz Kranja, da stvari res niso takšne, kot jih nekdo prepričuje,” je povedala in poudarila, da je treba vedno najprej poslušati stroko, ki predstavi najboljšo rešitev. “Šele nato na vrsto pride politična pot: odločitev na vladi, sprejemanje državnega prostorskega načrta (DPN) in vse ostalo,” je dodala. Po njenih besedah je vedno treba poslušati stroko. “Ljudem v Orehku se opravičujem za vse zgodbe, ki so jih v zadnjem času poslušali,” je še povedala.
Našli rešitev: proga bi šla skozi Labore
Predlog trase je predstavil vodja sektorja za investicije v železnice Dejan Jurkovič in povedal, da so pred dnevi dobili osnutek elaborata optimizacij. Po njegovih navedbah so zaključki stroke za predlagano rešitev jasni in nedvoumni. “Na območju jugovzhodnega dela od Kranja se predlaga rešitev skozi Labore pod Ljubljansko cesto,” je povedal.
Trasa skozi Labore se bo na koncu železniške postaje nadaljevala v predor, ki bo dolg 2,4 kilometra. Hitrost vlakov bo 160 kilometrov na uro. Trasa bo v večjem delu potekala pod Ljubljansko cesto. Jeseni bo javna razgrnitev, v začetku naslednjega leta bi lahko bil sprejet državni prostorski načrt. “To je odvisno od poteka javne razgrnitve in števila pripomb,” je dejal. Potem je predvidena izdelava projektne dokumentacije, odkup zemljišč, nato sledi izvedba. Načrtujemo, da bi bil ta drugi tir končan do leta 2030, je predstavil Jurkovič.
Kot je pred časom dejal kranjski župan Matjaž Rakovec, je projekt drugega tira izjemnega pomena ne samo za državo, ampak tudi za občino, kjer ob tem načrtujejo številne dolgoročne strateške rešitve. “Prepričan sem, da bomo zato tudi v tem primeru zmogli preseči strankarske delitve in bomo projekt tudi objektivno podpirali,” je poudaril.
Izjava Bratušek:
Izjava Jurkovič:
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje