Drugi tir po letih zapletov vendarle postaja resničnost

Slovenija 05. Maj 202113:02 > 11. Maj 2021 09:09 0 komentarjev
Drugi tir, začetek gradnje
Žiga Živulovič jr./BOBO

Drugi tir je na točki, ko ni več vrnitve. Na gradbišču v Dekanih pri Kopru so akterji podpisali še pogodbo za glavna dela na projektu drugi tir med Divačo in Črnim Kalom, s tem pa obeležili tudi simboličen začetek glavnih gradbenih del.

“Leta in leta smo čakali na ta dogodek,” je na gradbišču v Dekanih pri Kopru dejal infrastrukturni minister Jernej Vrtovec. Tam so namreč danes podpisali še pogodbo za glavna dela na projektu drugi tir med Divačo in Črnim Kalom, s tem pa obeležili tudi simboličen začetek glavnih gradbenih del.  “Kocka je padla, drugi tir se od danes naprej gradi,” je dodal.

Slovenska logistika si v tej neusmiljeni globalni gospodarski tekmi, ki večkrat poteka na premočenem in težkem igrišču, po Vrtovčevih besedah ne sme več privoščiti poraza. “Ta bi imel daljnosežne negativne posledice za celotno slovensko gospodarstvo. Dovolj je bilo tudi avtogolov in zdaj je čas za gole v nasprotnikovi mreži. Z današnjim dnem smo na tej tekmi izenačili, verjamem, da bomo čez 10 let v veliki prednosti,” je povedal.

Jernej Vrtovec
Žiga Živulovič/BOBO

Minister je še dejal, da je zdaj pomembno predvsem to, da ga zgradimo v roku, transparentno in znotraj finančne konstrukcije. Dela na drugem tiru morajo biti glede na časovnico končana leta 2025, leto pozneje pa naj bi bil tir predan v uporabo.

Dela na omenjenem odseku bo za 403,6 milijona evrov izvedel Kolektor CPG v sodelovanju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin.

Na drugi tir pripravljene ekipe in stroji

“Izvedba projekta ni pomembna le za nas. Vplive čuti celotna slovenska gradbena operativa,” je dejal direktor podjetja Kolektor CPG Kristjan Mugerli. Ta pri tako obsežnem projektu gradbinci ne bodo pridobili le znanja, izkušenj in referenc, ampak bo vpliv po njegovih besedah čutilo celotno slovensko gospodarstvo. Prav tako bo gradnja projekta bistveno pripomogla pri izhodu gospodarstva iz krize po pandemiji covida-19, je prepričan.

“Stroji so pripravljeni, ekipe so pripravljene, zdaj pa nam dovolite, da pokažemo, kaj znamo in kaj zmoremo,” je dodal Mugerli.

Z današnjim dogodkom so simbolično stekla dela na največjem infrastrukturnem projektu v državi, katerega vrednost je po novem ocenjena na nekaj manj kot milijardo evrov in za katerega so se prve priprave začele že pred skoraj 25 leti.

Podpisu je prisostvoval tudi predsednik upravnega odbora podjetja Yapi Merkezi Mustafa Basar Arioglu, ki je izpostavil pomen Luke Koper za slovensko gospodarstvo in gospodarstvo zalednih držav ter poudaril, da bo drugi tir pristanišču pomagal rasti. “Naše podjetje v vseh državah, kjer deluje, spoštuje lokalne navade, lokalno prebivalstvo in pogoje. Trudimo se, da ne poškodujemo okolja, in vedno poskrbimo, da za seboj pustimo dober projekt,” je zatrdil.

Kolektorjev konzorcij bo glavna dela opravljal tudi na odseku med Črnim Kalom in Koprom. Ponudil je ceno 224,7 milijona evrov, pogodbo za izvedbo del pa so podpisali 31. marca.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!