V Ljubljani je mogoče v zadnjih dneh na vsakem koraku opaziti zelene električne skiroje podjetja Bolt. Skiroji se pogosto znajdejo na pločnikih, kolesarskih stezah in drugje, s tem pa ovirajo pešce, invalide in kolesarje. Ljubljanski župan Zoran Janković pravi, da občina s sistemom električnih skirojev nima nič, se bodo pa jeseni o tem pogovorili z Boltom.
Od prejšnjega tedna je tudi v Ljubljani na voljo sistem izposoje električnih skirojev Bolt. Uporabnikom je na voljo okoli 300 skirojev, ki si jih lahko izposodijo, po opravljeni vožnji pa parkirajo na vnaprej določena mesta – teh je v mestu nekaj deset.
A vse od začetka izposoje se na ljubljanskih ulicah ti skiroji kopičijo na nenavadnih mestih – med drugim so parkirani oziroma ležijo na pločnikih, zelenicah in kolesarskih stezah. Tako parkirani in odloženi skiroji ovirajo pešce, ljudi na invalidskih vozičkih in kolesarje. Po eni strani bi podjetje moralo parkirne točke izbrati skrbneje, po drugi strani pa nekateri uporabniki skiro pustijo na neprimernem mestu, čeprav tam zanj ni predviden parkirni prostor.
Neodgovorne uporabnike čaka tudi denarna kazen
Z vprašanji, kako bodo rešili težavo, ko uporabniki skiroje odložijo tudi tako, da ti ovirajo ostale udeležence, smo se obrnili na podjetje Bolt. Kot so nam odgovorili, je zahvaljujoč GPS navigaciji in posebnim nastavitvam območij v aplikaciji e-skiroje mogoče parkirati le na mikrolokacijah ob javnih stojalih za kolesa. “Poleg tega v vseh mestih, kjer so na voljo naši e-skiroji, vključno z Ljubljano, za obravnavo prijav nepravilnega parkiranja delujejo posebne Boltove ekipe, ki se po svojih najboljših močeh trudijo zagotavljati red v mestu,” so zapisali.
Kot pravijo, bodo uporabniki, ki redno neodgovorno parkirajo, deležni dodatnega obveščanja in možnosti izobraževanja za boljše razumevanje pravil parkiranja. “Če uporabnik še naprej krši pravila, mu lahko pri Boltu onemogočimo dostop do portala (začasno ali trajno – odvisno od primera) in ga kaznujemo s 40 evri,” dodajajo.
Pri Boltu so še zapisali, da se po vsej Evropi trudijo izobraževati uporabnike o varni vožnji in parkiranju e-skirojev z marketinškimi in PR kampanjami. Enako načrtujejo tudi v Ljubljani. “Izobraževalna gradiva lahko vsakdo najde na naši spletni strani, na naših kanalih na družbenih omrežjih, pa tudi v sami aplikaciji v obliki funkcije Safety Toolkit. Ko uporabnik overi svoj račun, se v kratkem obveznem izobraževalnem modulu prikažejo pravila za uporabo e-skirojev in pravni predpisi. Uporabniki tudi ne morejo zaključiti svoje vožnje drugje kot na območju, namenjenem parkiranju. Aplikacija zahteva tudi fotografijo parkiranega e-skiroja, ki jo je treba posneti ob zaključku vožnje, in prikazuje, ali je e-skiro pravilno parkiran,” so še pojasnili.
“V Boltu smo v stiku z mestnimi oblastmi, ki so nas usmerili na mestna pravila, ki zadevajo e-skiroje. Pri delovanju upoštevamo tako občinske kot nacionalne predpise. Seveda pa smo odprti tudi za predloge mesta in občanov glede lokacij parkiranja ali drugih vprašanj,” so še dodali in povedali, da število voženj z njihovimi e-skiroji narašča iz dneva v dan.
Kaj na vse to pravi župan Janković?
Ljubljanski župan Zoran Janković je na novinarski konferenci povedal, da Mestna občina Ljubljana z Boltom ni sklepala nobenega dogovora. “Celo drugače, jaz sem bil vabljen na to otvoritev, pa sem zavrnil. Ključen problem teh skirojev, ki bodo doživeli posebno obravnavo, je to, da ga lahko pustite kjerkoli,” je ocenil župan. Kot je dodal, vsako zasebno pobudo razume kot njihov interes po profitu, kar je tudi logično. “Jaz pa moram ščititi javni interes in nisem tisti, ki bi s svojo prisotnostjo dajal potrditev temu projektu,” je še povedal.
Če se bo še naprej dogajalo, da bodo električni skiroji ležali povsod ter ovirali pešce, invalide in druge udeležence prometa, se bodo na občini jeseni – predvidoma konec septembra – pogovorili z Boltom, je napovedal Janković. Dodal je, da ga ne moti, če je električni skiro parkiran ob stojalu za kolesa, ga pa moti, če ga uporabnik pusti na klančini za invalide oziroma tam, kjer mu “pade iz rok”. Po njegovih besedah želijo v mestu Ljubljančanom omogočiti čim več souporabe prevoznih sredstev, a le, dokler ni to v napoto pešcem.
Direktorju podjetja Bolt zato Janković sporoča, da lahko tudi sistem izposoje električnih koles deluje v Ljubljani, vendar mora podjetje poskrbeti, da se bodo pravila spoštovala. Pri tem pa je župan omenil omejitev hitrosti v središču mesta in primerno parkiranje po uporabi. Glede puščanja skirojev na neprimernih mestih, torej na klančinah za invalide in pločnikih, pa je župan podal odgovor, ki ga je sam označil za sarkastičen: “To enostavno rešimo. Pošljemo našo Snago, ki vozi vsak dan in to pobere kot odpadni material.”
Po besedah župana je treba sicer počakati, da mine trenutna otvoritvena evforija, jeseni pa bodo na občini videli, kaj bo za uporabo električnih skirojev pomenila vrnitev šolarjev in študentov. Če se razmere ne bi izboljšale, sledi drugi ukrep, je napovedal župan.
Janković pravi, da imajo v peš coni v centru mesta težave s petimi odstotki kolesarjev, uporabnikov motorjev ali drugih vozil, ki ne upoštevajo pravila, da lahko v peš coni v souporabi vozijo s hitrostjo pešca. Kot je dodal, so pred dvema ali tremi leti že razmišljali o drastični ideji, da bo vožnjo v tej coni prepovedali ali pa to naredili vsaj v določenih ulicah. Na občini pa zdaj preverjajo, ali zakonodaja omogoča, da bi v peš coni prepovedali vse motorje. Če to ni mogoče, bodo ministrstvu za infrastrukturo predlagali, da se to uredi.
Občina se pogovarja tudi z Woltom in Glovom
V Ljubljani so mestni redarji v zadnjem tednu v centru mesta izdali 27 kazni za nepravilno uporabo koles in skirojev. Eni od hujših kršilcev prometnih predpisov v Ljubljani so tudi dostavljavci hrane, je povedal ljubljanski župan Janković. Mestna občina je zato v zaključnih pogovorih z Glovom in Woltom. Predlagajo, da bi imel vsak voznik na torbi dobro vidno označbo, ljudje pa bi lahko neprimerno vožnjo tudi prijavili. Če bi voznik pravila večkrat kršil, po središču mestu ne bi smel več voziti.
V prestolnici sta izposojo električnih skirojev po vzoru iz tujine pred leti že nudili dve podjetji – Flox in MikMik, vendar sta se obe nato iz Ljubljane umaknili.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.