Kolesarjenje je eden najbolj priljubljenih načinov trajnostne mobilnosti, ljubljanska univerza pa se promovira kot zelena in družbeno odgovorna institucija. A njene članice temu ne sledijo povsem. Stojal za kolesa je pred fakultetami premalo, še manj jih je pokritih. Problematična je tudi kakovost kolesarske povezave, pri dostopu je treba biti tudi malo iznajdljiv.
Pred fakultetami ljubljanske univerze je premalo kolesarskih parkirišč, v najnovejši raziskavi ugotavlja Mipor. Še manj je takšnih, ki so pokrita in ustrezno varovana. Ob tem so raziskovalci izpostavili, da se univerza promovira kot zelena in družbeno odgovorna institucija, zato bi bilo logično, da bi bile njene članice za družbeni zgled.
Kolesarjenje, predvsem v mestih, velja za enega od najbolj priljubljenih načinov trajnostne mobilnosti, zato so ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave (Mipor) pod drobnogled vzeli možnosti, ki jih imajo študentje za parkiranje in priklepanje svojih koles pred večjimi ljubljanskimi fakultetami.
Kot so izpostavili, je kolo med študenti priljubljeno prevozno sredstvo, a je mest zadnje pred fakultetami premalo. “Res je, da so stojala pri vseh fakultetah blizu vhoda, a mest je malo. Prav tako je pomembno še, da vsa parkirna mesta ne omogočajo preprostega priklepanja kolesa. Še manj je takšnih, ki so pokrita in ustrezno varovana,” so poudarili.
Najslabšo oceno prejela ekonomska fakulteta
Fakulteta z najbolje urejeno infrastrukturo je po oceni raziskovalcev fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, pa še ta zagotavlja kapaciteto za zgolj 15 odstotkov vpisanih študentov. Najbolj negativno pa glede na raziskavo izstopa ekonomska fakulteta, pri kateri sicer so stojala za kolesa vsaj pokrita, vendar njihova kapaciteta ne zadošča niti za dva odstotka vpisanih študentov.
Na negativni strani so raziskovalci izpostavili še pedagoško fakulteto, naravoslovno-tehniško fakulteto, fakulteto za upravo in zdravstveno fakulteto, kjer kapaciteta ne dosega pet odstotkov vpisanih študentov.
“Če to primerjamo z danskim priporočilom, da naj bo pred vhodom prostora za 40 do 80 odstotkov koles študentov, smo daleč od zadovoljive situacije. Niso pa le problem parkirana mesta, do fakultet ne vodi nujno tudi kakovostna kolesarska povezava, včasih je treba biti pri dostopu tudi malo iznajdljiv,” so opozorili.
Mipor je primerjalno ocenjevanje kolesarske infrastrukture večjih ljubljanskih fakultet izvedel v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih izvaja v okviru koncesije za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, primerjalno ocenjevanje pa sofinancira gospodarsko ministrstvo.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!