Glavni most v Mariboru še en mesec zaprt. Bodo avtomobili tam sploh še vozili?

Slovenija 20. Sep 202411:18 2 komentarja
Maribor, Glavni most, Stari most
Foto: PROFIMEDIA

Glavni most v Mariboru za avtomobilski promet ostaja zaprt, so sporočili z občine. Čeprav nekateri lokalci s spremembo prometnega režima niso zadovoljni, pa pešci, kolesarji in stroka menijo drugače. Na občini pa ne skrivajo želje, da bi zapora postala trajna.

Mestna občina Maribor je zaporo Glavnega mostu za avtomobilski promet, ki jo je uvedla avgusta zaradi sanacijskih del in dogodkov, podaljšala do 20. oktobra. Ta prometni režim želi namreč preizkusiti še ob začetku študijskega leta.

“Po enomesečnem zaprtju in začetku šolskega leta ocenjujemo, da motoriziran promet po mestu kljub zapori teče tekoče, razen občasnih zastojev ob jutranjih in popoldanskih konicah,” so ob današnji objavi odločitve o podaljšanju zapore izpostavili na občini.

Zastoje, ki so pričakovano nastali na Pobreški ulici, so po občinskih pojasnilih uredili z daljšimi intervali semaforjev in puščico za zavijanje desno, ki avtom dovoljuje, da zavijejo kljub rdeči luči na semaforju.

“Na Mestni občini Maribor smo tako sprejeli odločitev, da se zapora mostu za avtomobilski promet podaljša do 20. oktobra, da se s tem zajame še promet ob začetku študijskega leta. Razumemo, da se dalj časa navajamo na prometne spremembe, zato so tudi odzivi na zaporo mešani, vendar menimo, da je večina zaporo mostu za avtomobilski promet dobro sprejela,” so navedli.

Po navedbah občine je prav tako dobro sprejeta nova avtobusna linija G5, ki prepelje v povprečju 250 potnikov na dan in je skoraj 100-odstotno bolj zasedena kot prejšnja linija 8. K še boljši povezanosti in dostopnosti naj bi prispevali tudi prenova linij javnega potniškega prometa, širjenje mreže MBajk, nove kolesarske poti in prenova trgov in ulic.

V javnosti je zapora Glavnega mostu naletela na burne odzive. Podžupan Samo Peter Medved je pred dnevi povedal, da so zelo zadovoljni predvsem pešci, kolesarji in vozniki mestnih avtobusov, saj se jim zdaj ni treba stiskati na mostu z osebnimi avtomobili. Večjih težav niso zaznali niti ob začetku šolskega leta in prvem deževju, boljše je po njegovih besedah tudi prometno stanje v okolici Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Maribor.

Medtem ko občina ne skriva želje, da bi zapora postala trajna, so številni Mariborčani in okoliški prebivalci ogorčeni in jemljejo zaporo kot samovoljo župana Saše Arsenoviča. Po zaprtju Glavnega trga, dela Koroške ceste in Lenta za promet so se namreč močno zmanjšale možnosti za vožnjo v in čez središče mesta, z zaprtjem Glavnega mostu pa naj bi se promet še dodatno zgostil na obstoječih prometnicah, predvsem Koroškem mostu in na ulicah severno od peš cone.

Stroka podpira zaprtje. “V mesecu in pol od zaprtja se je pokazalo to, kar smo prometni strokovnjaki napovedovali že prej in kar so kazale že analize izpred 20 let, da zapora ne bo bistveno poslabšala pogojev prometa drugod v mestu in da lahko avtomobilisti brez težav preživimo tudi brez tega mostu,” je za časnik Večer povedal profesor na mariborski fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Drago Sever.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje