Minister za finance Klemen Boštjančič je v obravnavo na vladi poslal predlog, s katerim zvišuje mejo obdavčitve povračila stroška prevoza na delo. Delodajalci namreč praviloma delavcem ne povrnejo več od maksimalnega zneska stroškov prevoza, ki še ni obdavčen. Predsednica Zveze svobodnih sindikatov Slovenije Lidija Jerkič je za N1 dejala, da je zvišanje na prvi pogled premajhno.
Finančni minister Klemen Boštjančič je v obravnavo na eni od prihodnjih sej vlade poslal predlog sprememb uredbe o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja, v okviru katerega predlaga dvig ranga obdavčitve za kilometrino, in sicer:
– z 0,18 na 0,21 evra za povračilo stroška prevoza na in z dela ter
– z 0,37 na 0,43 evra za povračilo stroška prevoza na službeni poti.
Po navedbah v predlogu naj bi nova ureditev začela veljati z julijem.
“Na prvi pogled prenizek”
V času naraščajočih cen goriva in nasploh življenjskih potrebščin, ki že močno načenjajo družinske proračune, vprašanje povračila stroškov prevoza na delo in službenih poti postaja vedno pomembnejše. Predsednica Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) Lidija Jerkič je za N1 dejala, da je znesek, na katerega bi vlada dvignila zgornjo neobdavčeno višino povračila stroškov za prevoz na in z dela, “na prvi pogled prenizek”.
ZSSS je že večkrat opozorila, da delodajalci delavcem praviloma ne povrnejo več od maksimalnega neobdavčenega zneska povračila. Zneski, ki jih uredba določa, se niso spremenili že od leta 2008, medtem ko sta se hrana in 95-oktansko gorivo od takrat do danes podražila za več kot trideset odstotkov.
“Je pa res, da se je predvsem treba dogovoriti o ustreznem mehanizmu. Do sedaj nekako nismo bili navajeni skokov cen in zneski, ki jih je uredba predvidevala, so bili relativno v redu. V situaciji, kot jo imamo danes, pa bi bilo ustreznost zneskov treba preverjati praktično na tri mesece ter jih po potrebi dvigati oziroma spuščati,” je opisala Jerkič. Dodala je, da so v ZSSS že na vlado pod vodstvom Janeza Janše dvakrat naslovili predlog za spremembo te uredbe – ne le zneskov, ki so vezani na kilometrino, ampak tudi stroškov za prehrano.
“Stara vlada nam je prvič odgovorila, drugič pa ne, tako da ta odgovor še vedno čaka na novo vlado,” pravi. Jerkič računa, da bo dvig stroškov kilometrine in sprememba omenjene uredbe ena prvih točk Ekonomsko-socialnega sveta (ESS), mora pa vlada najprej imenovati svoj del ESS. “Te uredbe vlada namreč praviloma ne spreminja sama, do zdaj jo je vedno spreminjala po posvetovanju s socialnimi partnerji.”
Kot zapisano, je predlog uredbe zdaj že med predlogi gradiv za sejo vlade.
Večina delodajalcev raje povrne strošek javnega prevoza
Delodajalci v Sloveniji lahko stroške prevoza zaposlenemu povrnejo s plačilom kilometrine ali pa nadomestilom v višini vozovnice za javni promet. In večina izbere drugo možnost, kar pomeni, da sprememba meje obdavčitve na mnoge ne bi vplivala. Višina stroškov, ki jih delodajalec povrne delavcem, pa je odvisen od posamezne kolektivne pogodbe delodajalca.
“Vsem, ki so od kraja dela oddaljeni več kot dva kilometra, povrnemo stroške v višini cene javnega prevoza, preračunane na dejansko oddaljenost od delovnega mesta,” so za N1 pojasnili v Službi za odnose z javnostmi Krke, tovarne zdravil. “Tako nadomestilo prejema več kot 90 odstotkov vseh zaposlenih.”
Podobno pravijo tudi v trgovski družbi Spar. “V večini primerov je povračilo vezano na ceno javnega prevoza, manjši odstotek delavcev pa prejema povračilo v kombinaciji javnega prevoza in kilometrine. Če zaposleni nima možnosti javnega prevoza na delo, mu je obračunana kilometrina v višini 0,16 EUR na polni kilometer,” so sporočili in poudarili, da napovedi z možnostjo zvišanja zneska za kilometrino spremljajo, v primeru sprememb pa bodo sledili usmeritvam zakonodaje.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje