Hofer z uporabo znanega slogana kršil oglaševalski kodeks

Slovenija 24. Dec 202414:43 3 komentarji
Hofer
Posnetek zaslona/Reklamni oglas trgovca Hofer

Trgovska veriga Hofer je v primeru ponarodelega slogana "Kdor ne skače, ni Slovenc" kršila oglaševalski kodeks, je oglaševalsko razsodišče Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ) ponovno pritrdilo mnenju Olimpijskega komiteja Slovenije (OKS).

Omenjeni slogan je Hofer uporabil v lastne promocijske namene v času letošnjega evropskega prvenstva v nogometu in pred olimpijskimi igrami v Parizu. OKS in Nogometna zveza Slovenije (NZS) sta že maja letos na oglaševalsko razsodišče SOZ vložila pritožbo proti trgovski verigi.

Med glavnimi očitki je bil tako imenovani marketing iz zasede, saj je Hofer izkoristil pomemben športni dogodek za lastno promocijo brez sklenjene sponzorske pogodbe. S tem je po mnenju OKS ustvarjal lažni vtis sponzorske povezave z dogodkom, zavajal potrošnike ter neupravičeno pridobival poslovne koristi, kar je v nasprotju z mednarodno in domačo poslovno prakso.

S sloganom “Navijam za Slovenijo” pa naj bi dodatno zmotno ustvarjali vtis, da je družba tudi sponzor slovenske nogometne reprezentance, čeprav Hofer v letu 2024 ni nastopal kot njihov sponzor. S takšnim načinom se namreč ogroža finančna vzdržnost športnih organizacij, ki se v veliki meri zanašajo na prihodke iz sponzorskih pogodb.

“Škoda za vse uradne sponzorje”

Družba Hofer se je na omenjene očitke odzvala, a je Oglaševalsko razsodišče pri Slovenski oglaševalski zbornici dokončno zavrnilo njihov ugovor ter nedvoumno potrdilo kršitve elementov poštenosti, dobrega imena ter posnemanja opredeljenih v slovenskem oglaševalskem kodeksu.

Odločitev razsodišča nima pravnih posledic v smislu izvršljivosti ali sankcij, daje pa pomembno sporočilo za varovanje etičnih standardov v oglaševanju, so zapisali v OKS. Po mnenju krovne športne organizacije končna razsodba razsodišča daje jasno sporočilo, da nepoštene in neetične prakse v športu nimajo kaj iskati.

“S takšnimi neetičnimi ravnanji se dodatno povzroča škoda vsem uradnim sponzorjem, ki podpirajo športnike in športne dogodke ter s tem skrbijo za prihodnost slovenskega in mednarodnega športa,” poudarjajo v OKS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje