Kitajski tehnološki velikan je pred četrtkovim odločanjem o novem predlogu zakona o elektronskih komunikacijah v DZ objavil pravno mnenje družbe Morgan Lewis, v katerem ocenjujejo, da predlagani zakon ni v celoti izvršljiv. Opozarjajo tudi na možnost tožb in postopkov proti Sloveniji ter spor v okviru Svetovne trgovinske organizacije.
Vlada je 17. marca potrdila besedilo novega predloga zakona o elektronskih komunikacijah, mesec in pol po tistem, ko je DZ sklenil, da prejšnji vladni predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo. Opozicijski poslanci so bili med obravnavo prvotnega predloga zakona med drugim kritični do določb, ki bi pri poslovanju v Sloveniji omejile prav družbo Huawei.
Slednja je pri pravni družbi Morgan Lewis naročila pravno mnenje o novem predlogu zakona o elektronskih komunikacijah. Predlagani zakon ni v celoti ustrezen glede na obveznosti Slovenije v skladu s pravili EU in Svetovne trgovinske organizacije (WTO), izhaja iz mnenja, ki ga je v imenu družbe Huawei posredovala družba Herman & partnerji.
Obenem na podlagi dejstev, s katerimi trenutno razpolagajo, ugotavljajo, da vlada ni izpolnila svojih obveznosti glede notifikacije Evropske komisije, kar predstavlja postopkovno kršitev pri sprejemanju tehničnega predpisa in posledično le-tega ne bi bilo mogoče uporabiti oz. ne bi bil izvršljiv, so pojasnili. Kršitve in neizpolnjevanje obveznosti bi lahko vodile do tožb Evropske komisije in postopkov proti Sloveniji pred Sodiščem EU ter tudi spor v okviru mehanizmov WTO, so še opozorili.
Rešitve novega vladnega predloga zakona o elektronskih komunikacijah sicer stremijo k učinkovitejši uporabi radiofrekvenčnega spektra, spodbujanju investicij v visokozmogljiva in visokokakovostna omrežja, zagotavljanju varnosti, zaščiti potrošnikov in varovanju življenj prek dostopa do številk za komunikacije v sili, pojasnjujejo na vladi. Predlagane rešitve prinašajo tudi zagotavljanje varnosti omrežij in storitev zaradi povečanih tveganj, ki jih prinaša tehnologija 5G, pri zagotavljanju teh omrežij in storitev subjektom, ki z vidika države in družbe zagotavljajo t.i. kritične storitve. V okviru univerzalne storitve se zagotavlja prenosno hitrost, ki omogoča uporabo širokega nabora storitev, kot so denimo e-uprava, spletno bančništvo in videoklici.
Nova različica med drugim še vedno vsebuje določbe o prepovedi vstopa na trg prodajalcem z visokim tveganjem, vendar so te nekoliko spremenjene. V prvotnem predlogu je bilo navedeno, da imajo pristojni organi pri pripravi mnenja o prodajalcih z visokim tveganjem možnost, da od potencialno tveganega prodajalca pridobijo pripombe, ki bi lahko vplivale na odločitev. V novi različici zakona pa je navedeno, da morajo pristojni organi od prodajalca zahtevati pripombe in mu dati vsaj 30 dni časa, da predloži informacije, ki bi lahko vplivale na odločitev. Vlada DZ predlaga, da predlog sprejme po nujnem postopku. Čimprejšnja obravnava je po njihovi oceni pomembna z vidika interesov varnosti države in zaradi preprečitve težko popravljivih posledic, ki bi lahko nastale za delovanje države z vidika zagotavljanja informacijske varnosti.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!